25 Αύγουστος 2014, 10:50 - Τελευταία Ενημέρωση: 17 Οκτώβριος 2014, 16:28

Νέος άγριος πόλεμος για το ελληνικό γιαούρτι στις ΗΠΑ (βίντεο)

  • Νέος άγριος πόλεμος για το ελληνικό γιαούρτι στις ΗΠΑ (βίντεο)

Η τουρκική γαλακτοβιομηχανία Chobani και πάλι στο «σκαμνί».

Δεν προλαβαίνει να κλείνει μέτωπα η τουρκική γαλακτοβιομηχανία Chobani που μετά την ΦΑΓΕ και τη δικαστική τους αναμέτρηση στα βρετανικά δικαστήρια για τη χρήση του χαρακτηρισμού «ελληνικό γιαούρτι», βρήκε μπροστά της την αμερικανική General Mills που παράγει μεταξύ άλλων το γιαούρτι Yoplait Greek 100.

Ο αμερικανικός κολοσσός δεν έφθασε μέχρι τα δικαστήρια για να στριμώξει την Chobani, αλλά κατέφυγε στην Ρυθμιστική Αρχή Διαφήμισης (NAD) των γαλακτοβιομηχανιών, στις ΗΠΑ, για να ζητήσει την διακοπή της διαφημιστικής εκστρατείας Farmland της τουρκικής εταιρίας που αφήνει υπονοούμενα για την ποιότητα των άλλων γιαουρτιών, τα οποία κυκλοφορούν στην αμερικανική αγορά.


Η επίμαχη διαφήμιση

Η διαφήμιση της Chobani δείχνει δυο φάρμες, μια συνθετική όπου τα «άλλα» γιαούρτια των 100 θερμίδων παρασκευάζονται από πλαστικές αγελάδες και χημικά αρώματα φρούτων αλλά και μια αληθινή όπου εργαζόμενοι συλλέγουν αληθινά φρούτα και τα τοποθετούν σε καφάσια, ενώ οι αγελάδες εκεί είναι ζωντανές. Προφανώς η τουρκική γαλακτοβιομηχανία ισχυρίζεται ότι μόνο τα δικά της προϊόντα είναι αληθινά.

Παρόλο που η Chobani υποστήριξε ενώπιον της Ρυθμιστικής Αρχής ότι δεν αναφέρει πουθενά στη διαφήμισή της το Yoplait Greek 100, η General Mills επισήμανε πως αφού η διαφήμιση αναφερόταν στο ελληνικό γιαούρτι των 100 θερμίδων, τότε λογικά οι καταναλωτές στις ΗΠΑ θα καταλάβαιναν ότι η λέξη «άλλα» που χρησιμοποιήθηκε αφορούσε το προϊόν της αμερικανικής εταιρίας.

Την τροποποίηση της διαφήμισης ζήτησε η αμερικανική Αρχή

Η NAD πάντως μελετώντας τα στοιχεία κι από τις δυο πλευρές, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η διαφήμιση Farmland περνάει το μήνυμα πως όλα τα ανταγωνιστικά ελληνικά γιαούρτια, πλην του δικού της, έχει τεχνητό χρώμα και γεύση και πιθανώς τεχνητό γάλα. Και επειδή αυτό είναι ένα ψευδές μήνυμα, ζήτησε την τροποποίηση της διαφήμισης, ζητώντας από την Chobani να χρησιμοποιεί την αληθινή πληροφορία ότι το γιαούρτι της έχει φυσικές γλυκαντικές ουσίες, ενώ το Yoplait και τα «ελληνικά γιαούρτια» των άλλων εταιριών χρησιμοποιούν τεχνητές γλυκαντικές ουσίες.

Η απόφαση «απογοήτευσε» τον Τούρκο πολυεκατομμυριούχο Χαμντί Ουλουκάγια , ωστόσο με ανακοίνωσή της η Chobani είπε ότι την σέβεται και «θα την λάβει υπόψη σε μελλοντικές διαφημιστικές καμπάνιες». Όσο για τη διαφήμιση Farmland είπε ότι «έχει κάνει τον κύκλο της», προαναγγέλλοντας έτσι την απόσυρση και όχι την τροποποίηση της.

Την ίδια ώρα και υπό το βάρος του ανταγωνισμού που ολοένα και αγριεύει στις ΗΠΑ, η ελληνική εταιρία γαλακτοκομικών ΦΑΓΕ προχωράει κανονικά  τις επενδύσεις της σε παραγωγικές μονάδες στο Τζονστάουν της Νέας Υόρκης. Η νέα επέκταση του εργοστασίου στην περιοχή, αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του γ’ τριμήνου του 2014. Και μετά από αυτό, η ελληνική εταιρία εκτιμά πως θα έχει αύξηση της παραγωγικής ικανότητάς της από 85.000 τόνους σε 160.000 τόνους γιαουρτιού ετησίως.

Δείτε επίσης:

Ελληνοτουρκικός πόλεμος για το γιαούρτι

Ελλάς - Τουρκία: Πόλεμος για το γιαούρτι. Μέρος Β΄

Τμήμα σύνταξης pontos-news.gr