15 Αύγουστος 2014, 18:52 - Τελευταία Ενημέρωση: 17 Οκτώβριος 2014, 16:27

Διώρυγα του Παναμά: Εκατό χρόνια από την πρώτη διέλευση πλοίου

  • Διώρυγα του Παναμά: Εκατό χρόνια από την πρώτη διέλευση πλοίου

Στις 15 Αυγούστου 1914, το «Ανκόνα» με 200 επιβάτες, ήταν το πρώτο πλοίο που πέρασε τη μήκους 80 χιλιομέτρων διώρυγα.

Από τότε η διώρυγα του Παναμά αποτελεί μέχρι σήμερα το κατεξοχήν σύμβολο για την οικονομική άνοδο της μικρής λατινοαμερικανικής χώρας με τους 3,8 εκατομμύρια κατοίκους.
«Εννοείται ότι γιορτάζουμε τα εκατοστά γενέθλια. Για εμάς όμως αυτή η επέτειος δεν είναι τόσο σημαντική όσο εκείνη της παράδοσης της διώρυγας από τις ΗΠΑ στον Παναμά στις 31 Δεκεμβρίου του 1999», λέει στην Deutsche Welle ο Φρανσίσκο Μιγκέζ αναπληρωτής διευθυντής της διοίκησης της διώρυγας (ACP).

Ο λόγος για την αυξημένη αυτοπεποίθηση του Παναμά είναι τα σημαντικά οικονομικά οφέλη που αποκομίζει η χώρα από την θαλάσσια σύνδεση μεταξύ Ειρηνικού και Ατλαντικού Ωκεανού.
Το 1995 όταν η διώρυγα βρισκόταν υπό αμερικανική διοίκηση περίπου 200.000 πλοία κοντέινερ διέσχισαν τη διώρυγα. Σήμερα ξεπερνούν τα 5 εκατομμύρια το χρόνο, και περίπου ένα δις. δολάρια εισρέουν κάθε χρόνο στα δημόσια ταμεία.
Μέχρι το 2025 τα έσοδα από τα τέλη χρήσης της διώρυγας υπολογίζεται να φθάσουν τα 4 δισεκατομμύρια.

Υπό κατασκευή τρίτο σύστημα καναλιών

Εκατό χρόνια από τα εγκαίνια της διώρυγας το σύνθημα είναι «διαπλάτυνση!». Ο Παναμάς επενδύει 5 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή ενός τρίτου συστήματος καναλιών.

Αρχικά οι κατασκευαστές είχαν θέσει ως στόχο την ολοκλήρωση του έργου στην επέτειο των 100 ετών. Όμως τελικά τοποθετούν την παράδοση στα τέλη του 2015.
Όπως ο Φρανσίσκο Μιγκέζ δήλωσε στην Deutsche Welle, οι αρχές εξετάζουν τώρα την κατασκευή ενός τέταρτου συστήματος καναλιών: «Προς το παρόν εξετάζουμε τη ζήτηση και τις τεχνικές απαιτήσεις ενός τέτοιου έργου. Παρά το γεγονός ότι το τρίτο σύστημα καναλιών δεν έχει ολοκληρωθεί σκεπτόμαστε ήδη το επόμενο βήμα».

Το έργο της επέκτασης της διώρυγας έχει αναλάβει όμιλος εταιριών από την Ισπανία, την Ιταλία, το Βέλγιο και τον Παναμά. Στο νέο έργο όμως δεν αποκλείεται να συμμετάσχει ακόμα και η Κίνα.

Τμήμα σύνταξης pontos-news.gr με πληροφορίες από τη Deutsche Welle