Μέσα στους επόμενους μήνες, όπως ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, αναμένεται να υλοποιηθεί το σχέδιο για την εγκατάσταση καμερών τροχαίας, αστυνόμευσης και ασφάλειας, αρχικά σε 100 κομβικά σημεία της Αττικής.
Σε πρώτη φάση θα τοποθετηθούν 388 κάμερες και το 2026 ακόμα 1.316.
«Προτεραιότητα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας» ανέφερε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Όπως τόνισε, δρομολογείται ψηφιακή καταγραφή των παραβάσεων. Αναφέρθηκε δε στην πρωτοβουλία για την ανάπτυξη δικτύου καμερών, αλλά και στη σύσταση νέων τμημάτων. Μεταξύ άλλων, θα είναι το τμήμα Ψηφιακής Διαχείρισης, στις αρμοδιότητες του οποίου εντάσσονται η χρήση του πληροφοριακού συστήματος για τη διαχείριση παραβάσεων, αλλά και η εποπτεία δικτύου καμερών.
Από τη μεριά του ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης τόνισε ότι υπάρχει σχέδιο για εγκατάσταση σε όλο το λεκανοπέδιο Αττικής, αλλά και στη Θεσσαλονίκη. «Τα κριτήρια για τα σημεία τοποθέτησης είναι πρώτον η κυκλοφορία οχημάτων και δεύτερον τα κρίσιμα σημεία προκειμένου να εντοπίζονται εγκληματικές πράξεις» πρόσθεσε.
Είπε ακόμα ότι πρώτο μέλημά του ήταν η αύξηση της δύναμης της Τροχαίας, σημειώνοντας ότι έχουν προστεθεί 200 αστυνομικοί, ενώ παράλληλα αξιοποιούνται drones και έχει εμπλακεί σε ένα βαθμό και η ΔΙΑΣ. Επιπλέον, σύμφωνα με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, έχουν αυξηθεί τα σημεία ελέγχου.
Σχετικά με τις πρώτες 388 κάμερες στην Αττική, ο περιφερειάρχης Νίκος Χαρδαλιάς εξήγησε ότι σε πρώτη φάση θα καταγράφονται οι παραβάσεις κόκκινου σηματοδότη. Σε δεύτερη φάση θα βεβαιώνονται ψηφιακά η:
• Υπέρβαση ορίου ταχύτητας.
• Χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
• Μη χρήση κράνους.
• Παράνομη χρήση ΛΕΑ.
• Οδήγηση οχήματος χωρίς ασφάλιση.
• Κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ.
Οι κάμερες που θα τοποθετηθούν στα φανάρια θα λειτουργούν καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ωρου, καθώς έχουν τη δυνατότητα λήψης φωτογραφιών και βίντεο ακόμη και υπό χαμηλές συνθήκες φωτισμού. Προκειμένου να τηρηθεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων θα καταγράφεται μονάχα το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε να μη διακρίνονται οι επιβαίνοντες.
Ακολούθως, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το σχετικό υλικό θα αποστέλλεται αυτομάτως σε κεντρικό server διαχείρισης παραβάσεων. Αποκλειστική πρόσβαση θα έχει μόνο η Ελληνική Αστυνομία, επιβάλλοντας τις προβλεπόμενες ποινές σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Παίρνοντας το λόγο, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου ανέφερε ότι λειτουργούν μερικές δεκάδες κάμερες, κάποιες παλαιάς τεχνολογίας, ενώ η διαδικασία πληρωμής μιας κλήσης μπορεί να διαρκέσει έως και 10 χρόνια. «Όλα αυτά πάμε να τα διορθώσουμε» υποστήριξε.
Ως προς το πληροφοριακό σύστημα είπε ότι στόχος είναι η συλλογή όλων των δεδομένων. Ανέφερε ότι θα αποστέλλονται SMS για μια παράβαση, ενώ η κλήση θα πηγαίνει στη θυρίδα του πολίτη, που θα μπει και στο wallet. Ο πολίτης θα μπορεί να κάνει ηλεκτρονικά ένσταση αν το επιθυμεί. Επιπλέον θα γίνεται αυτόματη ενημέρωση του point system και αυτόματη ηλεκτρονική αφαίρεση διπλώματος.
Όπως έχει ήδη γίνει γνωστό, η τοποθέτηση των καμερών θα γίνει σε καίρια σημεία της Αττικής όπου έχουν καταγραφεί στο παρελθόν τα περισσότερα σοβαρά ατυχήματα. Ενδεικτικά, θα τοποθετηθούν στις διασταυρώσεις των λεωφόρων: Συγγρού, Βουλιαγμένης, Κατεχάκη, Μεσογείων, Κηφισίας, Πειραιώς, Βασιλίσσης Αμαλίας, Πανεπιστημίου, Βασιλίσσης Σοφίας, Αλεξάνδρας, Παιανίας-Κορωπίου, Κηφισού, Βασιλίσσης Όλγας, Γαλατσίου, Βεΐκου, Πατησίων, Ακαδημίας, Δαβάκη, Αμφιθέας, Ποσειδώνος, Θηβών, Ηρώων Πολυτεχνείου, Αχαρνών, Δεκελείας, ΝΑΤΟ και Δημοκρατίας.