Τρεις προβολές και μια εισήγηση περιλαμβάνει η εκδήλωση διάχυσης του έργου «Τα Μοναστήρια του Πόντου-Πυλώνες της Ορθοδοξίας» που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 21 Απριλίου στις 12 το μεσημέρι στην Εύξεινο Λέσχη Θεσσαλονίκης (Λεωφ. Νίκης 13).
Την εκδήλωση διοργανώνουν , οι μαθητές/τριες και οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ευκαρπίας, του 2ου Γυμνασίου Ευκαρπίας και του 17ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς ενώ κατά τη διάρκειά της θα προβληθούν:
– Video του padlet: «Χάρτης των μοναστηριών των Ποντίων στον Πόντο και στην Ελλάδα»
– Ντοκιμαντέρ: «Η προσφορά του κλήρου στα δύσκολα χρόνια του ξεριζωμού των Ποντίων»
– E-book: «Ψαλμωδήματα Πόντου».
Τέλος ο Θεοδόσιος Αρ. Κυριακίδης, επιστημονικός συνεργάτης της Έδρας Ποντιακών Σπουδών ΑΠΘ και επισκέπτης Λέκτορας Διεθνούς και Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου θα μιλήσει με θέμα: «Η επανίδρυση των ιστορικών μονών στην Ελλάδα και ο ρόλος τους για το μέλλον του ποντιακού ελληνισμού».
Να σημειωθεί ότι το έργο «Τα Μοναστήρια του Πόντου-Πυλώνες της Ορθοδοξίας» υλοποιήθηκε με σκοπό τη διατήρηση της Άυλης Πολιτιστικής κληρονομιάς των Ελλήνων του Πόντου και συμμετέχει στον 8o Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό: Ελληνισμός της Ανατολής: Πόντος, Μικρασία, Θράκη…, που συνδιοργανώνουν η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Υπουργείο Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) και το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., με την υποστήριξη της Έδρας Ποντιακών Σπουδών του Α.Π.Θ. και του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ποντίων Εκπαιδευτικών.
Σύμφωνα με τους διοργανωτές παιδαγωγικοί στόχοι του project είναι:
- Η απόκτηση γνώσεων που σχετίζονται με τα Μοναστήρια των Ελλήνων στον Πόντο και μετέπειτα με τα Μοναστήρια των Ποντίων στην Ελλάδα
- Η γνωριμία της προσφοράς του Κλήρου στα δύσκολα χρόνια του ξεριζωμού
- Η γνωριμία με την ψαλτική παράδοση του Πόντου
- Η εκμάθηση ποιητικών κειμένων του Πόντου, όπου ποίηση και ήχος συναντώνται
- Η συνεργασία σε ομάδες, αξιοποιώντας όλα τα μέσα ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας) έντυπο υλικό και η προσπάθεια για κοινούς διδακτικούς στόχους, διαθεματικά, μέσα από διαφορετικά διδακτικά αντικείμενα
- Η μύηση στη διαδικασία ανακάλυψης της γνώσης μέσα από την έρευνα, την ανάλυση-σύνθεση των δεδομένων και τη βιωματική προσέγγιση
- Η δυνατότητα εμπλοκής όλων των μαθητών/τριών, αξιοποιώντας τις ξεχωριστές ικανότητες, δεξιότητες και γνώσεις κάθε μαθητή/τριας
- Η καλλιέργεια της συνεργασίας των σχολικών μονάδων μεταξύ τους, καθώς και με σημαντικούς φορείς διαφύλαξης της Παράδοσης του Πόντου, όπως η Εύξεινος Λέσχη Θεσσαλονίκης και τα Σωματεία Παναγιάς Σουμελά, Αγίου Ιωάννη Βαζελώνος και Αγίου Γεωργίου Περιστερεώτα.