Την παρέμβαση του υπουργείου Εξωτερικών προκάλεσαν οι αντιδράσεις για το εικαστικό έργο με το σχέδιο μιας ελληνικής σημαίας φτιαγμένης από άσπρα και ροζ σεντόνια θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας, το οποίο εκτέθηκε στο Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη.
Πρόκειται για κομμάτι έκθεσης της ομογενούς εικαστικού Γεωργίας Λαλέ, με τίτλο «Neighborhood Guilt» (Ενοχές της Γειτονιάς), η οποία πραγματεύεται την ενδοοικογενειακή βία και εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του Προξενείου με την επωνυμία «Carte Blanche Project», η οποία έχει ως στόχο την προβολή του έργου των Ελλήνων και Ελληνοαμερικανών καλλιτεχνών.
Όπως αναφέρεται επεξηγηματικά, «το έργο έχει δημιουργηθεί από σεντόνια, δωρεά γυναικών που ζουν στην Ελλάδα. Αυτές οι γυναίκες έχουν φαινομενικά λίγα κοινά πράγματα, αλλά όλες έχουν ξαπλώσει σε αυτά τα σεντόνια απελπισμένες και φοβισμένες».
»Η πλειονότητα των θυμάτων γυναικοκτονίας δολοφονούνται στα σπίτια τους και στα κρεβάτια τους. Η ζωή τους τελειώνει στο κρεβάτι που στρώνουν κάθε πρωί. Τα σεντόνια τους απορροφούν το αίμα τους» έχουν αναφέρει σχετικά οι διοργανωτές της έκθεσης.
Παρά τον συμβολικό της χαρακτήρα, ωστόσο, με εντολή του υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Γεραπετρίτη, το έργο αποσύρθηκε άμεσα από την έκθεση του Προξενείου.
Ο Δ. Νατσιός το έφτασε στη Βουλή
Οι αντιδράσεις στο εσωτερικό της χώρας πυροδοτήθηκαν όταν ο επικεφαλής του κόμματος «Νίκη», Δημήτρης Νατσιός, άρχισε να κραδαίνει μια φωτογραφία του έργου από το βήμα της Βουλής, κατά τη συζήτηση επί του προϋπολογισμού. «Είναι δυνατόν να παρουσιάζεται η σημαία μας με ροζ χρώμα, να διακωμωδείται το εθνικό μας σύμβολο; Η σημαία αλλάζει χρώμα, μόνον όταν βαφτεί κόκκινη από το αίμα των αγώνων του λαού μας» είπε χαρακτηριστικά.
Όπως υπογράμμισε ο Δ. Νατσιός, κάνοντας λόγο για «κουρέλι», «η σημαία μας, αντί για γαλανόλευκη, είναι φτιαγμένη με κλινοσκεπάσματα και με ροζ χρώμα».