Στο τέλος της ερχόμενης εβδομάδας αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες για την κατασκευή του Fly Over στη Θεσσαλονίκη, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του συντονιστικού οργάνου.
Επιπλέον, τη Δευτέρα, 6 Νοεμβρίου θα προηγηθεί η επίσημη παρουσίαση στη Θεσσαλονίκη του έργου «Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα» σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί από το υπουργείο Υποδομών.
Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) Στάθης Κωνσταντινίδης, ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών Πάρις Μπίλιας, οι εκπρόσωποι του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) Γιάννης Τόσκας και Γιάννης Καλογερούδης, η διευθύντρια της Τροχαίας Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, ο διευθυντής της Άμεσης Δράσης, καθώς και η διευθύντρια του ΕΚΑΒ.
Από πού θα αρχίσουν τα έργα
Τα πρώτα έργα θα γίνουν στην κεντρική νησίδα της περιφερειακής οδού, με αφετηρία τον κόμβο του νοσοκομείου «Παπαγεωργίου». Η νησίδα προβλέπεται να καταργηθεί, προκειμένου να καταστεί δυνατό να μετακινηθεί ο άξονας του δρόμου προς την πόλη. Άλλωστε, στο πρώτο αυτό τμήμα του έργου μήκους 9,5 χιλιομέτρων μέχρι τα Κωνσταντινουπολίτικα, προβλέπεται η κυκλοφοριακή αναβάθμιση της υφιστάμενης περιφερειακής οδού με προσθήκη λωρίδας έκτακτης ανάγκης κατά τμήματα.
Σε πρώτη φάση θα μετακινηθεί το δίκτυο ηλεκτροφωτισμού από τη νησίδα στα πλάγια και μετά θα αρχίσει η αποξήλωση της νησίδας για να δημιουργηθεί ελεύθερος χώρος, καθώς τα εργοτάξια θα βρίσκονται εκατέρωθεν του άξονα.
Μετά τη μετακίνηση του δικτύου, θα γίνει ασφαλτόστρωση και παράλληλα θα ολοκληρωθούν έργα αποχέτευσης ομβρίων και αποκαταστάσεις δικτύων κοινής ωφέλειας.
Για όσο διάστημα διαρκούν οι συγκεκριμένες εργασίες η κυκλοφορία θα διεξάγεται από τις δύο ακραίες λωρίδες, ενώ μετά την ολοκλήρωσή τους η κίνηση των οχημάτων θα μετατοπιστεί στο κέντρο.
Βάσει του σχεδιασμού, κατά το πρώτο δίμηνο, το έργο θα είναι στην ανάπτυξή του με κατεύθυνση προς ανατολικά, ενώ στη συνέχεια οι εργασίες θα εξελίσσονται παράλληλα και θα είναι πλήρης η κατάληψη μίας λωρίδας ανά κατεύθυνση σε όλο το μήκος του άξονα.
Σε δεύτερη φάση θα αρχίσουν οι εργασίες για την κατασκευή του υπερυψωμένου τμήματος, που θα ξεκινά μετά τον κόμβο του Παπαγεωργίου και θα καταλήγει πριν από τη σήραγγα στον κόμβο των Κωνσταντινουπολίτικων. Στο ύψος του Παπαγεωργίου θα γίνει ράμπα ανόδου και σταδιακά θα αρχίσουν να μπαίνουν τα βάθρα, ενώ μετά τον κόμβο Νεάπολης θα πιάσει την αριστερή πλευρά στο πρανές του δρόμου, στο Σέιχ Σου.
Σε επόμενο στάδιο θα γίνουν οι εργασίες διαπλάτυνσης στο δεύτερο τμήμα του έργου, από τα Κωνσταντινουπολίτικα μέχρι τον Κ12, δηλαδή την έξοδο προς την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Χαλκιδικής. Εκτός από τη δημιουργία μίας επιπλέον λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, για το συγκεκριμένο τμήμα προβλέπεται η ανακατασκευή του κόμβου Κ11 (Πυλαίας-Πανοράματος) και η προσθήκη ενός ανισόπεδου κόμβου (Κ11Α) στην περιοχή σύνδεσης της Πυλαίας με τη Θέρμη, που θα εξυπηρετεί την πρόσβαση σε Πολύγυρο και Σιθωνία.
Μέτρα για την κυκλοφορία
Στη σύσκεψη οριστικοποιήθηκαν τα περισσότερα μέτρα που θα ληφθούν για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων στην κυκλοφορία από τις εργασίες του Fly Over. Μεταξύ αυτών, έχει ήδη ενισχυθεί η παρουσία της Τροχαίας μέσα στην πόλη, ενώ θα αλλάξει το λογισμικό σύστημα στους σηματοδότες και θα εφαρμοστεί βραδινό ωράριο φορτοεκφόρτωσης και αποκομιδής.
Αυτά που δεν έχουν ξεκαθαρίσει ακόμη είναι το πόσο άμεσα θα τοποθετηθούν πασαλάκια σε ορισμένα σημεία του κέντρου της πόλης, καθώς και η κατάργηση του ποδηλατόδρομου στη λεωφόρο Νίκης.
Σημειώνεται ότι από την Τετάρτη 1η Νοεμβρίου ξεκίνησαν από τον ΟΣΕΘ τα δρομολόγια των δύο υποστηρικτικών express λεωφορειακών γραμμών που είχαν ανακοινωθεί προ ημερών από το υπουργείο Μεταφορών ως ένα μέτρο προκειμένου να βελτιωθούν οι καθημερινές συνθήκες μετακίνησης των πολιτών.
Οι γραμμές θα λειτουργούν από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης τις ώρες αιχμής (7:00-17:00) και είναι η νέα διαδρομή της γραμμής Νο 43 «Τοπικό Ευόσμου» με την ονομασία Νο 43Υ «Κάτω Ηλιούπολη – Βούλγαρη» και η νέα διαδρομή της γραμμής Νο 45 «Κ.Τ.Ε.Λ. Μακεδονία – ΚΤΕΛ Χαλκιδικής – Cosmos» με την ονομασία Νο 45Υ «ΤΣ ΚΤΕΛ Μακεδονία – ΑΣ ΙΚΕΑ».
Απορρίφθηκε από το ΣτΕ η αίτηση αναστολής
Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε την αίτηση αναστολής που είχαν καταθέσει οι κάτοικοι από την περιοχή Κωνσταντινοπολίτικα κατά της απόφασης υλοτόμησης του δασαρχείου Θεσσαλονίκης. Στις 13 Δεκεμβρίου θα συζητηθεί η αίτηση ακύρωσης που έχουν καταθέσει οι κάτοικοι για τον ίδιο λόγο.