Ποινική δίωξη σε τρεις υπόπτους άσκησε η ιταλική εισαγγελία για το τραγικό δυστύχημα με την πτώση λεωφορείου από αερογέφυρα στο Μέστρε της Βενετίας, το οποίο προκάλεσε 21 νεκρούς και 15 τραυματίες.
Πρόκειται για τον διευθύνοντα σύμβουλο και νομικό εκπρόσωπο της ιδιοκτήτριας εταιρείας του μοιραίου λεωφορείου La linea, Μάσιμο Φιορέσε, τον εκτελεστικό μηχανικό του δήμου της Βενετίας και αρμόδιο για τις μετακινήσεις και τη βιωσιμότητα της περιοχής Ρομπέρτο Ντι Μπουσόλο και τον αρχιτέκτονα και υπάλληλο του ίδιου τομέα Αλμπέρτο Τσεζάρο.
Σύμφωνα με την εφημερίδα La Repubblica, οι τρεις κατηγορούμενοι θα έχουν τώρα την ευκαιρία να ορίσουν τον δικό τους σύμβουλο που θα συμμετάσχει στην τεχνική αξιολόγηση του προστατευτικού κιγκλιδώματος.
Η Εισαγγελία της Βενετίας έχει ανοίξει φάκελο κατά αγνώστων για πολλαπλή ανθρωποκτονία εξ αμελείας ήδη την επομένη του δυστυχήματος. Στο επίκεντρο της έρευνας βρίσκεται το προστατευτικό κιγκλίδωμα της αερογέφυρας, για το οποίο εκκρεμεί «ανεπανάληπτη τεχνική αξιολόγηση» από εμπειρογνώμονα που θα ορίσει η Εισαγγελία.
Σκοπός είναι να διερευνηθεί αν το κιγκλίδωμα τηρούσε τα πρότυπα ασφαλείας και ποιος μπορεί να ήταν ο ρόλος του στο δυστύχημα.
Κρίσιμο στοιχείο στην έρευνα θεωρείται επίσης και η μελέτη σκοπιμότητας για την ασφαλή κατασκευή της αερογέφυρας που εκπονήθηκε το 2018. Σύμφωνα με την Corriere della Sera, η μελέτη «επισπεύδει το ‘πράσινο φως’ για τα έργα κατά τέσσερα έτη» και μάλιστα αναγράφει πως «το κοινό στοιχείο που σημειώνεται για όλες τις κατασκευές (της αερογέφυρας) είναι η προχωρημένη κατάσταση φθοράς που τις χαρακτηρίζει, κυρίως λόγω της φυσιολογικής φθοράς των υλικών και της κακής συντήρησης».
Τέλος, πραγματοποιήθηκε και η νεκροψία στη σορό του 40χρονου οδηγού του μοιραίου λεωφορείου, ωστόσο θα χρειαστούν αρκετές ημέρες για να αποδειχθεί εάν ο άνδρας υπέστη αδιαθεσία κατά τη διάρκεια της οδήγησης.