Mια υπερρεαλιστική εικόνα του Παρθενώνα μεγάλης κλίμακας έχει δημιουργήσει ο Ελληνοαυστραλός καλλιτέχνης Μιχάλης Ζαβρός στο Μπρίσμπεϊν, θέλοντας να δώσει στους Αυστραλούς μια γεύση από την Ελλάδα, χωρίς να χρειαστεί να ταξιδέψουν.
Το Κανάλι 7 News Australia, παρουσίασε ένα ρεπορτάζ για το έργο, στο οποίο διακρίνεται η σχολαστική ακρίβεια με την οποία έχει αποδοθεί ο αρχαίος ναός.
Τα αποκαλυπτήρια του έργου, το οποίο θα περιλαμβάνει και ένα ελληνικό καφέ ακριβώς στη βάση της επιβλητικής τοιχογραφίας του Παρθενώνα, θα πραγματοποιηθούν μέσα στον Ιούνιο, στην γκαλερί μοντέρνας τέχνης του Κουίνσλαντ.
Ο Μιχάλης Ζαβρός έχει γίνει γνωστός για τη δημιουργία νεο-ποπ υπερρεαλιστικών, αλλά και αιθέριων πινάκων ζωγραφικής, και γλυπτών. Το έργο του έχει αναφορά ανάμεσα στις κλασικές ελληνικές έννοιες της τελειότητας και της εκπληκτικής ομορφιάς, με ειρωνικές ή και πιο σκοτεινές υποστρώσεις.
Τα τελευταία χρόνια έχει επικεντρωθεί σε σύγχρονες αντανακλάσεις της αρχαίας ελληνικής αισθητικής και του ηδονισμού, όπως το Even Raise the Roof – Dionysus Redux του οποίου επιμελήθηκε πέρυσι, στο Lina στο Brisbane’s Southbank.
https://www.youtube.com/watch?v=42Nnk0twcr4
Ένας χρωματιστός Παρθενώνας στη Μελβούρνη
Μια διαφορετική ρέπλικα του Παρθενώνα φιλοξενείται στον κήπο της Εθνικής Πινακοθήκης της Βικτώριας στη Μελβούρνη και θα παραμείνει εκεί μέχρι τον Αύγουστο του 2023. Δημιουργήθηκε έπειτα από ανάθεση του ιδρύματος και η μορφή του πρόκειται να αλλάξει τους επόμενους μήνες, περίπου όπως συνέβη και με το πρωτότυπο στη μακραίωνη ιστορία του.
Ενώ όμως μοιάζει με τον Παρθενώνα, το ομοίωμα ουσιαστικά αποτελεί μια επαναπροσέγγισή του ναού της Αθηνάς, η οποία δίνει έμφαση στον τρόπο με τον οποίο τα αρχιτεκτονικά μνημεία μεταμορφώνονται στο πέρασμα του χρόνου.
Το συγκεκριμένο αρχιτεκτονικό πρότζεκτ των Άνταμ Νιούμαν και ο Κέλβιν Τσανγκ ονομάζεται «Temple of Boom» και είναι εμπνευσμένο από τις δονήσεις της σύγχρονης μουσικής.
https://www.youtube.com/watch?v=GqflBaNDTis
Είναι σχεδιασμένο στο ένα τρίτο του μεγέθους του αρχαίου ναού και οι δημιουργοί του επέλεξαν ως βασικό υλικό το ενισχυμένο με γυαλί σκυρόδεμα.
Η τελευταία πινελιά όμως δεν είναι δική τους, αλλά ορισμένων εικαστικών της Μελβούρνης, τους οποίους η Εθνική Πινακοθήκη της Βικτώριας κάλεσε να επέμβουν στο έργο, προκειμένου να διευρύνουν το βλέμμα του κοινού πάνω του.
Οι τρεις πρώτοι που ανέλαβαν δράση (οι επεμβάσεις θα συνεχίζονται μέσα στο καλοκαίρι) είναι οι Drez, Μάντα Λέιν και Ντέιβιντ Λι Περέιρα: ο Drez επένδυσε το έργο με μια πολύχρωμη τοιχογραφία που αλλάζει μορφή ανάλογα με την οπτική γωνία του θεατή, η Λέιν πρόσθεσε ασπρόμαυρους φυτικούς διάκοσμους που συμβολίζουν την προσωπική καλλιέργεια του ατόμου και ο Περέιρα σχεδίασε στο πάτωμα ιμπρεσιονιστικά μοτίβα που αποτυπώνουν τη ρευστότητα των φύλων και των ταυτοτήτων.
Την ίδια στιγμή, η Εθνική Πινακοθήκη της Βικτώριας βρίσκεται σε συζητήσεις και με το Ελληνικό Μουσείο της Μελβούρνης, ώστε να διοργανώσουν και διάφορες άλλες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις σχετικά με την ιστορία του Παρθενώνα.
Για να δείτε το βίντεο της Εθνικής Πινακοθήκης της Βικτώριας με την παρουσίαση του έργου, πατήστε εδώ.