Εικοσιεννέα χρόνια έχουν περάσει από την ίδρυση του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) και μια μέρα από τα… γενέθλιά του, το Σάββατο 4 Μαρτίου, κάνει πρεμιέρα ο πρώτος πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα, με τη συμμετοχή 108.229 υποψήφιων κατηγοριών πανεπιστημιακής και τεχνολογικής εκπαίδευσης.
Καινοτομία του συγκεκριμένου διαγωνισμού, που δεν περιλαμβάνει αριθμό θέσεων προς πλήρωση, ούτε φορείς που ζητούν προσωπικό, είναι η δημιουργία της λεγόμενης «δεξαμενής» επιτυχόντων, για μελλοντικές προκηρύξεις των εκάστοτε φορέων.
Σε δεύτερο στάδιο θα ακολουθήσει η απορρόφησή τους με την έκδοση σχετικών προκηρύξεων από τους φορείς, οπότε και θα υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής. Αρχής γενομένης της πλήρωσης 5.124 κενών θέσεων για τις εναπομείνασες ανάγκες του του 2022 καθώς και αυτές του 2023, πάντα των κατηγοριών ΠΕ και ΤΕ. Στο πλαίσιο του προγραμματισμού των προσλήψεων αυτής της περιόδου, από το σύνολο των θέσεων οι 3.502 αφορούν επιτυχόντες Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ), οι 1.565 Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ) και 57 θέσεις Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (ΕΕΠ).
Ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης δήλωσε πως η πρώτη άμεση πλήρωση ενδέχεται να αφορά και 1000 θέσεις επιπλέον, ενώ οι επιτυχόντες θα βρίσκονται στην υπηρεσία τους το αργότερο επτά μήνες μετά τις εξετάσεις.
Οι εξετάσεις
Στο μεταξύ οι 108.229 υποψήφιοι, το Σάββατο 4 Μαρτίου, θα προσέλθουν στα εξεταστικά κέντρα, 43 Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας για να εξεταστούν σε δύο μαθήματα: Στις 09:00 στην Δοκιμασία Δεξιοτήτων και Εργασιακής Αποτελεσματικότητας με μέγιστη διάρκεια εξέτασης τις 2 ώρες και 45 λεπτά και στις 14:30 στις Γενικές Γνώσεις, με διάρκεια εξέτασης 2 ώρες και 30 λεπτά. Και στα δύο μαθήματα οι υποψήφιοι θα πρέπει να βρίσκονται στα εξεταστικά κέντρα μία ώρα νωρίτερα.
Η αναζήτηση του Κέντρου που αντιστοιχεί στον κάθε υποψήφιο μπορεί να εντοπιστεί από την ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ (www.asep.gr) με την εισαγωγή: ΑΦΜ, ή ΑΜΚΑ, ή αριθ. ταυτότητας.
Η εξέταση και των δύο μαθημάτων θα γίνει με την μέθοδο των ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών. Στο πρώτο στάδιο, στο διαγωνιστικό οι υποψήφιοι πρέπει να απαντήσουν σε ερωτήσεις γνώσεων γενικού περιεχομένου, καθώς και σε δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας, η οποία αντικαθιστά την εργασιακή εμπειρία, που πλέον θα έχει σημαντικά μικρότερη βαρύτητα από άποψη μορίων. Στην δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας αξιολογούνται ο γλωσσικός και αριθμητικός συλλογισμός, οι δεξιότητες ανάλυσης, επίλυσης προβλημάτων και ιεράρχησης προτεραιοτήτων στον χώρο εργασίας, καθώς και χαρακτηριστικά που συνδέονται με την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα στην εργασία.
Οι συντελεστές βαρύτητας είναι 50% για κάθε μάθημα και επιτυχόντες θα είναι όσοι περάσουν τη βάση των 55 μονάδων για κάθε μάθημα/δοκιμασία και συνολικά.
Ακολούθως οι επιτυχόντες θα μπουν σε πίνακα βαθμολογίας ανά κατηγορία και κλάδο/ειδικότητα (πρώτο στάδιο), προκειμένου να συμμετάσχουν, σε δεύτερο στάδιο, σε προκηρύξεις πλήρωσης θέσεων αντίστοιχων κλάδων/ειδικοτήτων σε φορείς του Δημοσίου – κεντρική διοίκηση, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, ανεξάρτητες αρχές, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, υπό την εποπτεία υπουργείου και ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού.
- Οι προσλήψεις ανά φορέα θα γίνονται με σειρά προτεραιότητας, βάση της βαθμολογίας των εξετάσεων, στην οποία θα προσμετρώνται επιπλέον τυπικά προσόντα (μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες κ.τλ.) και η εντοπιότητα.
- Η αναλυτική κατανομή των θέσεων ανά φορέα, έδρα, κατηγορία και κλάδο/ειδικότητα θα πραγματοποιηθεί με τις προκηρύξεις του δεύτερου σταδίου του διαγωνισμού, στον οποίο θα συμμετάσχουν όσοι επιτύχουν στο πρώτο στάδιο.
- Όσοι δεν συμμετείχαν στο διαγωνισμό ή δεν περάσουν τη βάση δεν θα έχουν ευκαιρία διορισμού μέχρι τον επόμενο γραπτό διαγωνισμό που θα διεξαχθεί αφού θα έχουν απορροφηθεί όλοι οι επιτυχόντες.
- Όσον αφορά στους υποψηφίους Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ), παρότι η σχετική νομοθεσία προβλέπει συμμετοχή και αυτής της κατηγορίας εκπαίδευσης στον γραπτό διαγωνισμό, τελικά θα συνεχίσουν προς το παρόν να προσλαμβάνονται όπως και σήμερα, δηλαδή μέσω προκηρύξεων με σειρά προτεραιότητας.
Δείτε μερικά παραδείγματα πιθανών ερωτήσεων στο διαγωνισμό 2Γ/2023
Αναθεώρηση του Συντάγματος γίνεται με απόφαση της Βουλής που λαμβάνεται μετά από πρόταση:
Α. 151 τουλάχιστον βουλευτών αφού έχουν παρέλθει 5 χρόνια το λιγότερο από την προηγούμενη αναθεώρηση
Β. 50 τουλάχιστον βουλευτών αφού έχουν παρέλθει 5 χρόνια το λιγότερο από την προηγούμενη αναθεώρηση (σωστή)
Γ. 151 τουλάχιστον βουλευτών
Δ. 180 τουλάχιστον βουλευτών
Το Συμβούλιο της Επικρατείας είναι:
Α. Ποινικό δικαστήριο
Β. Διοικητικό δικαστήριο (σωστή απάντηση)
Γ. Αστικό δικαστήριο
Δ. Τίποτα από τα παραπάνω
Δημοψήφισμα προκηρύσσεται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για ψηφισμένα νομοσχέδια που ρυθμίζουν σοβαρό κοινωνικό ζήτημα εκτός από τα δημοσιονομικά, όταν ζητηθεί από:
Α. 151 τουλάχιστον βουλευτές
Β. 180 τουλάχιστον βουλευτές (σωστή απάντηση)
Γ. τουλάχιστον 100 βουλευτές
Δ. τουλάχιστον 120 βουλευτές
Αν δεν επιτυγχάνεται απόλυτη πλειοψηφία σε ψηφοφορία συλλογικού οργάνου για τη λήψη απόφασης τότε:
Α. Η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται μέχρι να σχηματιστεί απόλυτη πλειοψηφία (σωστή)
Β. Γίνεται κλήρωση
Γ. Αποφασίζει ο πρόεδρος
Δ. Τίποτα από τα παραπάνω
Η SWOT ανάλυση μεταξύ άλλων αφορά:
Α. Τις δυνάμεις και τις αδυναμίες ενός οργανισμού (σωστή)
Β. Το κυκλικό οργανόγραμμα ενός οργανισμού
Γ. Το χρονοδιάγραμμα που πρέπει να επιτευχθούν συγκεκριμένοι στόχοι
Δ. Τίποτα από τα παραπάνω
Ο τύπος που υπολογίζει το κατά κεφαλήν πραγματικό Α.Ε.Π. είναι:
Α. πραγματικό Α.Ε.Π./πληθυσμό επί 100
Β. πραγματικό Α.Ε.Π. / πληθυσμό (σωστή)
Γ. πραγματικό Α.Ε.Π. επί ονομαστικό Α.Ε.Π./ πληθυσμό
Δ. πληθυσμός/ πραγματικό Α.Ε.Π.
Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό πλαίσιο αναφοράς η διδασκαλία των μαθηματικών θα πρέπει να εστιάζει:
Α. Στην βασική γνώση των μαθηματικών
Β. Στην μεθοδολογία επίλυσης ασκήσεων
Γ. Στην απομνημόνευση τύπων και αξιωμάτων
Δ. Στην επίλυση ενός φάσματος προβλημάτων που συναντάμε στην καθημερινότητα (σωστή)
Εργάζεστε στο τμήμα Ανθρώπινων Πόρων σε δημόσια υπηρεσία και ο προϊστάμενός σας, σας ζητάει προφορικά να αγνοήσετε το αρνητικό αποτέλεσμα του ελέγχου για την αυθεντικότητα του πτυχίου ενός υποψηφίου για ΣΟΧ (σύμβαση ορισμένου χρόνου). Μάλιστα όταν εκφράζετε σε πρώτο βαθμό τις αντιρρήσεις σας ο προϊστάμενός σας επιμένει και σας ασκεί ψυχολογική βία. Τι κάνετε;
Α. Του ζητάτε να σας δώσει γραπτή εντολή
Β. Δηλώνετε εγγράφως την άρνησή σας
Γ. Επιμένετε στην άρνησή σας και απορρίπτετε τον υποψήφιο (σωστή)
Δ. Συζητάτε με τον προϊστάμενό σας και προσπαθείτε να του αλλάξετε γνώμη
Ό,τι σχέση έχει ο ρους με το ποτάμι έχουν τα γεγονότα με:
Α. την εφημερίδα
Β. το κανάλι
Γ. την ιστορία (σωστή)
Δ. τις τηλεοπτικές ειδήσεις
Ποιοι αριθμοί ακολουθούν στην ακολουθία που σας δίνεται; 49,64,81,100,…, …..
Α. 121, 144 (σωστή)
Β. 132, 146
Γ. 122, 134
Δ. 146, 168
Οι αποφάσεις των Δικαστηρίων εκδίδονται στο όνομα:
α) της Ελληνικής Δικαιοσύνης
β) του Ευρωπαϊκού Ενωσιακού Δικαίου
γ) του Ελληνικού Λαού (σωστή)
δ) της Ελληνικής Δημοκρατίας.