Αναπάντητα παραμένουν μέχρι στιγμής τα ερωτήματα της βύθισης του ρυμουλκού «Ποθητός» στο κεντρικό λιμάνι της Πάτμου, κατά τη διαδικασία χειρισμών απόδεσης του κρουαζιερόπλοιου «Azamara Journey» σημαίας Μάλτας, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο 48χρονος κυβερνήτης του σκάφους. Στο ρυμουλκό επέβαιναν δύο άτομα, ο καπετάνιος και ένας 26χρονος γ’ μηχανικός.
Το δεύτερο άτομο κατάφερε να διασωθεί, όμως τα ίχνη του καπετάνιου χάθηκαν και λίγη ώρα αργότερα εντοπίστηκε νεκρός από ιδιώτη δύτη μέσα στο ρυμουλκό.
Από τη Λιμενική Αρχή Πάτμου αμέσως μετά τη βύθιση του σκάφους εφαρμόστηκε το τοπικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης, ενώ ξεκίνησαν οι έρευνες από περιπολικό του Λιμενικού, ιδιωτικά σκάφη και ιδιώτες δύτες. Πρώτα εντοπίστηκε ο 26χρονος μηχανικός, ο οποίος περισυνελέγη καλά στην υγεία του από τη σωστική λέμβο του κρουαζιερόπλοιου, ενώ στη συνέχεια εντοπίστηκε χωρίς τις αισθήσεις του ο κυβερνήτης από ιδιώτη δύτη, και μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Κέντρο Υγείας Πάτμου, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του.
Την προανάκριση για τα αίτια της βύθισης του ρυμουλκού έχει αναλάβει το Λιμεναρχείο Πάτμου, που αναμένεται να λάβει και τις σχετικές καταθέσεις. Σύμφωνα με τα στελέχη του Λιμενικού, η βύθιση του ρυμουλκού στο σημείο του συμβάντος δεν εμποδίζει την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.
Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, Παύλος Ξηραδάκης, μιλώντας πρόσφατα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ είχε αναφέρει ότι ο στόλος των ρυμουλκών στην Ελλάδα σε σχέση με τον ευρωπαϊκό χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερη ηλικία και μικρότερη ελκτική δύναμη, ενώ οι εξελίξεις στα μεγέθη κρουαζιερόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καθιστούν απαραίτητη την αλλαγή του.
Μάλιστα, είχε επισημάνει την ανάγκη να αντικατασταθεί ο στόλος με ένταξη στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης, προκειμένου να ναυπηγηθούν σε ελληνικά ναυπηγεία νέα, αποδοτικότερα πλοία με μεγαλύτερες ελκτικές δυνάμεις, και με τη χρήση καυσίμων πιο φιλικών προς το περιβάλλον.