Μπορεί κατά την πάγια τακτική των βρετανικών κυβερνήσεων ο Μπόρις Τζόνσον να παρέπεμψε τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο Βρετανικό Μουσείο, απαντώντας στο ελληνικό αίτημα για επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, εντούτοις η βρετανική κοινή γνώμη φαίνεται ότι είναι έτοιμη να συζητήσει το θέμα.
Η Telegraph σε εκτενές της άρθρο σημειώνει ότι σε ερώτημα της εταιρείας δημοσκοπήσεων YouGov η πλειοψηφία των συμμετεχόντων (56%) δήλωσε πως τα Γλυπτά πρέπει να εκτίθενται στην Ελλάδα, ενώ μόλις ένας στους πέντε (20%) είχε αντίθετη άποψη.
Το άρθρο υπογράφεται από τον Γκόρντον Ράινερ, τον δημοσιογράφο που επιμελήθηκε τη συνέντευξη του Κυριάκου Μητσοτάκη. Σε αυτό υπενθυμίζεται ότι η Βρετανία δεν δέχεται πιέσεις μόνο από την Ελλάδα, αλλά και από την UNESCO.
«Ο βραχίονας του ΟΗΕ για πολιτιστικά ζητήματα έχει επικρίνει έντονα τις συνθήκες υπό τις οποίες εκτίθενται τα Γλυπτά στο Βρετανικό Μουσείο, ενώ πρόσφατα έκρινε ότι το ζήτημα της επιστροφής τους είναι διακρατικό, υπονομεύοντας την έτοιμη δικαιολογία του Μπόρις Τζόνσον ότι υπουργοί δεν μπορούν να αναμιχθούν, διότι ανήκουν στο Βρετανικό Μουσείο», σημειώνεται.
Στην εφημερίδα μίλησε και ο Αλεξάντερ Χέρμαν, συγγραφέας του βιβλίου Restitution: The Return of Cultural Artifacts. Αυτό που εξηγεί είναι ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει η τάση μεγάλα ευρωπαϊκά μουσεία (ιδίως σε χώρες με αποικιοκρατικό παρελθόν) να ξεκινούν τις επιστροφές των αρχαιολογικών θησαυρών.
Αλλά και ο Guardian είναι υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα.
«Το Παρίσι επιστρέφει κλεμμένα τεχνουργήματα από την νοτιοανατολική Ασία και τη Σενεγάλη. Οι Χάλκινοι θησαυροί του Μπενίν έχουν επιστραφεί στη Νιγηρία από το Κέιμπριτζ, το Αμπερντίν, τη Γερμανία και τη Γαλλία», υπογραμμίζει ο αρθρογράφος Σάιμον Τζένκινς, σημειώνοντας με νόημα ότι ακόμα και το Λονδίνο έχει επιστρέψει στην Αίγυπτο ένα τμήμα της Μεγάλης Σφίγγας.
Αυτό που προτείνει είναι τις τρισδιάστατες εκτυπώσεις ακριβείας (3D printing), της τεχνολογίας που επιτρέπει τη δημιουργία αντιγράφων μέγιστης ακρίβειας, χρησιμοποιώντας ακόμα και τον ίδιο τύπο πέτρας ή μαρμάρου.
«Εάν οι Λονδρέζοι θέλουν να δουν τα αισθητικά θέλγητρα της ελληνικής γλυπτικής έχουν αυτή τη δυνατότητα, η τεχνολογία μπορεί να τα αντιγράψει, όπως αντιγράφει περίφημα αγάλματα ανά την Ευρώπη. Αλλά μην εμποδίσετε την επιστροφή των Γλυπτών», καταλήγει.