Υπήρξε από τους πιο ονομαστούς έρωτες στην εγχώρια showbiz. Και οι δυο τους ήταν στην καλύτερη τους στιγμή, σταρ, λαμπεροί, πανέμορφοι και μέσα στο πάθος.
Και όταν η σχέση τελείωσε, έδωσε με τον καιρό, τη θέση της σε μια δυνατή φιλία και εκτίμηση που κράτησε έως το τέλος.
«Όταν είσαι νέος και αγαπάς»
Από τους πιο μυθικούς έρωτες που έζησε ο Τόλης Βοσκόπουλος ήταν με την Ζωή Λάσκαρη. Γρήγορος, φλογερός, παθιασμένος. Άντεξε δυο παραστάσεις: Την Μαριχουάνα στοπ και τους Εραστές του ονείρου.
Εκείνη βίωνε το τέλος του γάμου της με τον Πέτρο Κουτουμάνο παρά τη γέννηση της κόρης τους Μάρθας. Εκείνος είχε χωρίσει με τη Δούκισσα που εξαιτίας της είχε πάρει διαζύγιο από την πρώτη του σύζυγο Στέλλα Στρατηγού.
Το καλοκαίρι του 1970 οι ουρές στη λεωφόρο Αλεξάνδρας έξω από τα θέατρο «Μετροπόλιταν» είναι ασύλληπτες. Μέσα στο θέατρο έχει ανέβει το Μαριχουάνα στοπ, η πρώτη θεατρική εμφάνιση της Ζωής Λάσκαρη στο ελληνικό κοινό –είχε κάνει το θεατρικό της ντεμπούτο στην Κύπρο. Και χωρίς το έργο να είναι στη μεταξύ τους σχέση, ο κόσμος γνωρίζει. Και τρέχει να δει από κοντά το νέο hot ζευγάρι.
https://www.instagram.com/p/CKEIcW3F5bM/?utm_source=ig_embed
Αν και οι μελετητές υποστηρίζουν ότι το μεγάλο «φούντωμα» και η συνειδητοποίηση ήρθε στα γυρίσματα της κινηματογραφικής Μαριχουάνας στοπ λίγους μήνες μετά.
Όταν πλημμύρισε το Μεταξουργείο
Μάιος 1972. Στο θέατρο «Βέμπο» έχουμε πρεμιέρα. Εραστές του ονείρου σε κείμενο και σκηνοθεσία του μεγάλου Γιάννη Δαλιανίδη. Πρωταγωνιστές η Ζωή Λάσκαρη και ο Τόλης Βοσκόπουλος.
Με το καλημέρα σας, η παράσταση πάει φουλ. Από την άλλη ο θεατρικός επιχειρηματίας Βαγγέλης Λειβαδάς δεν θέλει να δοθεί οπτικό-κινηματογραφικό υλικό για να εξάρει ακόμα την περιέργεια του κοινού.
Υπήρξαν συζητήσεις ακόμα και για την άμεση μεταφορά του έργου στον κινηματογράφο. Ειδικά τότε που είχαν αρχίσει τα εισιτήρια των ελληνικών ταινιών να πέφτουν, μπορεί και να ήταν μιας πρώτης τάξεως τονωτική ένεση για τα ταμεία.
Αλλά αρχικά η συνεχιζόμενη επιτυχία στο θέατρο και το φορτωμένο πρόγραμμα των δυο τους, καθυστερούσε την ταινία. Ήρθε και το καλοκαίρι του 1973 και το φιλμ δεν έγινε ποτέ. Και το φθινόπωρο του 1972 υπήρξε μια μεγάλη αποτυχία.
Ξανθιά αγαπημένη, απογοήτευση
Ο Τόλης δεν θα διστάσει αν και πρώτο όνομα, να πάει στο Φεστιβάλ Τραγουδιού της Θεσσαλονίκης. Είναι η πρώτη φορά που θα τραγουδούσε ο ίδιος στο φεστιβάλ, αφού άλλες δύο είχε συμμετάσχει ως συνθέτης με τα πασίγνωστα «Εκείνη» και «Αδέρφια μου αλήτες πουλιά» που είχε ερμηνεύσει ο Γιάννης Βογιατζής, παίρνοντας με το δεύτερο το πρώτο βραβείο, το 1970.
Ο Βοσκόπουλος γράφει σε στίχους του Ηλία Λυμπερόπουλου το «Ξανθή αγαπημένη Παναγιά» που εύκολα παραπέμπει στη Λάσκαρη. Βγαίνει λοιπόν να τραγουδήσει, αλλά δε μπορεί να βγάλει φωνή! Ξεκινά και πάλι η εισαγωγή, ίδιο αποτέλεσμα. Δεν τα καταφέρνει ούτε την τρίτη κι έτσι το κοινό που αρχικά είχε μείνει έκπληκτο, ξεσπά σε αποδοκιμασίες εναντίον του.
Όλη η αλήθεια, 45 χρόνια μετά
Το καλοκαίρι του ’73 είναι το σκοτεινό καλοκαίρι που γράφτηκε ο επίλογος της σχέσης τους. Ακούστηκαν και γράφτηκαν κατά τη διάρκεια των χρόνων πολλά και μερικά εξωφρενικά. Το 2018 η Ματούλα και η Κική Σεγδίτσα, σε συνέντευξή τους αποκάλυψαν όλη την αλήθεια.
«Ο Τόλης φοβόταν πολύ τα αεροπλάνα. Δεν ταξίδευε ποτέ. Έτσι αποφασίσαμε να πάμε εγώ, ο Τόλης, η Ζωή Λάσκαρη και η Μάρθα Καραγιάννη με το πλοίο.
Το ταξίδι κράτησε 30 μέρες, εκεί ο Τόλης θα έμενε δύο εβδομάδες και μετά θα επέστρεφε πάλι με το καράβι. Η Ζωή όμως έπρεπε να επιστρέψει πιο γρήγορα για να γυρίσει τον Αστερισμό της Παρθένου. Επιστρέφει στην Ελλάδα και κατά κάποιον τρόπο εξαφανίζεται».
Ο θρίαμβος του Τόλη στη Νέα Υόρκη γρήγορα μετατράπηκε σε εφιάλτη. Η Ματούλα εξηγεί: «Εγώ ήμουν στη Ρώμη, όσο ο Τόλης ήταν στην Αμερική. Μου τηλεφωνεί μια μέρα η Ζωή Λάσκαρη και μου λέει «μάζεψε τα πράγματά σου και έλα επειγόντως στην Αθήνα, αποφάσισα να τελειώσει η ιστορία με τον Τόλη. Πρέπει να έρθεις και να πας στο αεροδρόμιο να τον παραλάβεις».
»Έκανα ό,τι μου είπε η Ζωή. Τον περιμένω στο αεροδρόμιο και τον βλέπω να έρχεται στην αίθουσα σχεδόν συντετριμμένος. Συνέβησαν πολλά και τίποτα. Η Ζωή αποφάσισε να περάσει στο επόμενο κεφάλαιο της προσωπικής της ζωής και ποτέ δεν είπε στον Τόλη «χωρίζουμε». Απλώς εξαφανίστηκε, δεν απαντούσε στα τηλέφωνα και εκείνος τρελαινόταν ακόμη περισσότερο. Ακόμη και σε αεροπλάνο μπήκε, που τα έτρεμε, για να έρθει στην Αθήνα και να μάθει τι γίνεται.
»Ο φόβος ότι έχανε τη Ζωή υπερνίκησε τη φοβία του για τις πτήσεις, δεν καταλάβαινε τίποτα. Η μόνη, λοιπόν, που θα μπορούσε να τον παραλάβει ήμουν εγώ. Ήμουν η πιο κατάλληλη για να τον παρηγορήσει, να του εξηγήσει, να τον ηρεμήσει. Γιατί κατά τη διάρκεια της σχέσης τους, ήμασταν οι τρεις μας συνέχεια μαζί και έτσι ανέλαβα τον ρόλο να του ανακοινώσω ότι όλα τελείωσαν.
»Αμέσως από το αεροδρόμιο πήγαμε στον Αστέρα Βουλιαγμένης, στις καμπάνες στη Γλυφάδα και μείναμε για λίγο καιρό εκεί. Εκείνη την περίοδο μάθαινε νέα της Ζωής, το πώς ήταν και συχνά έκλαιγε σαν μωρό παιδί. Κάθε βράδυ περνούσε με το αυτοκίνητό του έξω από το σπίτι της, καθόταν περίπου μία ώρα από κάτω και έφευγε. Ήταν απαρηγόρητος. Είχε κλειστεί στον εαυτό του και δεν ήθελε να βλέπει άνθρωπο.
»φράση “τα λόγια είναι περιττά” ήταν ένας τίτλος που βγήκε γι’ αυτήν τη σχέση. Για εμένα ο Τόλης Βοσκόπουλος δυο γυναίκες αγάπησε μόνο. Τη Ζωή Λάσκαρη και την Άντζελα Γκερέκου. Απλώς τη Ζωή τη γνώρισε σε μια εποχή που ήταν και οι δύο πολύ νέοι και είχε κατά κάποιον τρόπο ο δεσμός τους ημερομηνία λήξης».
Η Κική Σεγδίτσα θυμάται την ψυχολογική κατάσταση του Τόλη εκείνη την περίοδο: «Όταν ο Τόλης γύρισε από την Αμερική, πήγε στο σπίτι όπου έμεναν, στους πρόποδες του Λυκαβηττού και το έσπασε ολόκληρο. Έσκισε όλα τα φουστάνια, είχε μίσος. Και μετά εξαφανίστηκε από όλους μας. Μια μέρα τηλεφώνησα στο σπίτι της Ματούλας. Ήταν εκεί, τον βρήκα. Και μου λέει: «Κική, τα διέλυσα όλα. Όλα έγιναν συντρίμμια. Ψυχή μου, αυτό στοίχισε όλη μου τη ζωή»!
Η ζωή που συνεχίζεται
Τελικά ο Τόλης θα παντρευτεί την Μαρινέλλα, η Ζωή Λάσκαρη τον Αλέξανδρο Λυκουρέζο και οι «Ερασταί του ονείρου» έγιναν ταινία το 1974, αλλά με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ στο ρόλο του Τόλη.
Δεκαετία του ’90 και ο Τόλης Βοσκόπουλος βιώνει μια από τις χειρότερες περιόδους της ζωής του. Από τους ανθρώπους που τον στηρίζουν στην κόντρα με την Τζούλια Παπαδημητρίου ήταν ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος και η Ζωή Λάσκαρη.
Το μεγάλο πάθος των αρχών των 70ς έγινε φιλία, αγάπη και εκτίμηση που κράτησαν έως το τέλος της ζωής τους.
Σπύρος Δευτεραίος