Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται σήμερα η απολογία του 49χρονου ελαιοχρωματιστή με το… καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Artfreak, ο οποίος πρόκειται να απαντήσει στις ερωτήσεις του ανακριτή Αθανάσιου Μαρνέρη για την «κλοπή του αιώνα» στην Εθνική Πινακοθήκη, τον Ιανουάριο του 2012.
Ο «φαντομάς» που κατάφερε να αφαιρέσει πίνακες των Πικάσο και Μοντριάν (το τρίτο έργο που πήρε παραμένει άφαντο), δηλώνει πλέον μετανιωμένος.
Προς το παρόν επιμένει ότι δεν είχε σκοπό να πουλήσει τα κλοπιμαία και ότι έδρασε μόνος του.
«Έκανε ό,τι έκανε επειδή είναι λάτρης της τέχνης», δήλωσε χθες ο συνήγορός του Σάκης Κεχαγιόγλου, προσθέτοντας: «Όταν κάποιος πραγματοποιεί μια κλοπή, δύο λόγους έχει: Ή οικονομικούς ή αγάπη για την τέχνη. Είναι βέβαια περίεργος αυτός ο τρόπος αγάπης του εντολέα μου, αλλά αυτήν την εξήγηση μου έδωσε στη ΓΑΔΑ».
Επίσης, τόνισε ότι η μεταμέλειά του είναι έμπρακτη και πραγματική, διότι αν ο ίδιος δεν αποκάλυπτε στους αστυνομικούς την κρύπτη στην Κερατέα οι πίνακες θα παρέμεναν… εξαφανισμένοι.
Σχετικά με το γιατί ο 49χρονος χρειάστηκε εννέα χρόνια για να δείξει αυτή τη μεταμέλεια, ο Σάκης Κεχαγιόγλου ανέφερε ότι φοβόταν να επιστρέψει τους πίνακες επειδή υπήρχε πάνω τους το DNA του και δεν ήθελε να τους καταστρέψει χρησιμοποιώντας χλωρίνη!
Αναφορικά με το σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια, το οποίο πήρε ο «φαντομάς» της Εθνικής Πινακοθήκης και στη συνέχεια το πέταξε στη λεκάνη της τουαλέτας, όπως υποστηρίζει, ο Σάκης Κεχαγιόγλου τόνισε ότι καταστράφηκε όταν έπεσε πάνω του το αίμα του εντολέα του.
«Ο πελάτης μου τραυματίστηκε από κομμένα τζάμια και σκούπισε τα αίματα με αυτό το μικρό κομμάτι χαρτί, που ήταν η προσευχή του αγίου προς την Αγία Τριάδα! Η καταστροφή του έργου τέχνης ήταν μηδαμινής αξίας μπροστά στους άλλους δύο πίνακες», πρόσθεσε.
Έτσι, στο γιατί χρειάστηκαν εννέα χρόνια για να ομολογήσει, προστίθεται ένα ακόμα ερώτημα: Ποιος λάτρης της τέχνης θα έσκιζε και θα πετούσε ένα έργο του 17ου αιώνα;
Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά από την προανακριτική διαδικασία, ο 49χρονος ισχυρίστηκε ότι παρακολουθούσε για έξι μήνες την Πινακοθήκη και ότι αποφάσισε τυχαία ποιους πίνακες θα αφαιρέσει.
Πώς όμως μπόρεσε να μείνει τόσες ώρες στο πολιτιστικό ίδρυμα και στον περιβάλλοντα χώρο χωρίς να κινήσει υποψίες;
Ο 49χρονος «φαντομάς» στο Λονδίνο
Το παρελθόν του ελαιοχρωματιστή «ξεσκονίζουν» οι Αρχές, με αφορμή μία φωτογραφία που τον δείχνει να ποζάρει στον φακό φορώντας ένα γιλέκο με τα διακριτικά της βρετανικής αστυνομίας.
Την εν λόγω φωτογραφία την είχε αναρτήσει ο ίδιος στο Twitter. Διακρίνεται σε αυτήν μαζί με τότε συναδέλφους του.
Ο ίδιος, πάντως, φέρεται ότι υποστήριξε πως το χρονικό διάστημα των επτά μηνών που βρισκόταν στο Λονδίνο εργαζόταν ως εθελοντής αστυνομικός, κάνοντας περιπολίες.
Σε ερώτηση της Αστυνομίας αν ο 49χρονος είχε απασχολήσει τις βρετανικές Αρχές, εκείνες έδωσαν αρνητική απάντηση. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, όμως, πρόκειται να ερωτηθούν ξανά για τον συγκεκριμένο ισχυρισμό του κατηγορούμενου.
Όπως προέκυψε, ο 49χρονος επισκεπτόταν συχνά την Αγγλία και την Ολλανδία και για επαγγελματικούς λόγους, καθώς τα τελευταία χρόνια εργαζόταν ως αποθηκάριος σε εταιρείες logistics.