Μέσα δεκαετίας ’80 και ο Χάρρυ Κλυνν εμφανίζεται σε νυχτερινό κέντρο. Το νούμερο του, εξοργίζει έναν πελάτη που φτάνει στα όρια του να διαπληκτιστεί με τον καλλιτέχνη. Τότε ο Χάρρυ Κλυνν γυρνάει και του λέει: Ρε φίλε, εμένα με πληρώνουν για να κάνω τον μ…, εσύ γιατί τον κάνεις τσάμπα;
Ξορκίζοντας τη θλίψη, με το χιούμορ
Η σάτιρα για πολλούς είναι πολύ πιο δυνατή, από τον οποιοδήποτε καταγγελτικό λόγο. Μέσα από το σαρκασμό, λέγονται οι μεγαλύτερες αλήθειες. Ειδικά εάν η σάτιρα είναι πετυχημένη και «to the point», σε άπταιστα ελληνικά. Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι ο Χάρρυ Κλυνν ήταν ο κυριότερος εκπρόσωπος της, κυρίως στη μεταπολίτευση.
Από τα παιδικά του χρόνια, ο Βασίλης Τριανταφυλλίδης, ο γιος του Νίκου και της Κυριακής, Πόντιων προσφύγων από την Καλαμαριά, έμαθε να βάζει μπροστά το χιούμορ, για να επιβιώσει.
Γιατί όταν ένα παιδί αρχίζει να δουλεύει από τα 5 του, έχει πολλούς δαίμονες να ξορκίσει στην πορεία του. Φτώχεια μεν αλλά και όνειρα. Και ένα κοφτερό μυαλό, όπως θα αποδειχθεί στην πορεία.
Η συμμετοχή του σε μια βραδιά ταλέντων του Γιώργου Οικονομίδη άλλαξε τη ζωή του καθώς, εκτός από το πρώτο βραβείο, «κέρδισε» και μια πρόταση από τον Οικονομίδη να τον ακολουθήσει στην Αθήνα.
Για τρία χρόνια, ο τελευταίος υπήρξε δάσκαλος και οδηγός του. Παράλληλα με τις σπουδές του στην Δραματική Σχολή του Πέλου Kατσέλη, εμφανίστηκε περιστασιακά σε κοσμικά κέντρα, σε ταβέρνες, αναψυκτήρια και καμπαρέ, που ανθούσαν εκείνη την εποχή, ενώ για μια τριετία ως πρώτος νουμερίστας και παρουσιαστής προγράμματος.
Άρχισε να γίνεται πιο γνωστός μετά τη συμμετοχή του σε δύο ταινίες Γάμος αλά Ελληνικά και Τα 201 Καναρίνια στις αρχές της δεκαετίας του 1960, και μετά τις πρώτες εμφανίσεις του στο θέατρο.
Το 1964 έκανε μερικές εμφανίσεις στο Μόντρεαλ. Αυτή η περίοδος διήρκεσε 10 χρόνια και δούλεψε τόσο στις HΠA όσο και στον Kαναδά σε κέντρα της ελληνικής διασποράς και σε καφεθέατρα ως stand up comedian (νέο είδος, που το εισήγαγε αργότερα στην Ελλάδα), ως ηθοποιός σε underground παραστάσεις και ως συγγραφέας σατιρικών κειμένων.
Στο Σικάγο παντρεύτηκε την γυναίκα του, Χαρίκλεια και απέκτησε το πρώτο από τα τρία παιδιά του, τον Νίκο. Αργότερα απέκτησε τον δεύτερο γιο του, τον Αποστόλη, στο Μόντρεαλ. Η κόρη του Κορίνα γεννήθηκε στην Αθήνα.
Επιστροφή «για δέσιμο»
Μεταπολίτευση και τα πάντα αλλάζουν στην χώρα, ακόμα και στη νυχτερινή διασκέδαση. Η Πλάκα δονείται, από νέες προτάσεις διασκέδασης. Από τη μια στην «Μέδουσα», ο μέγας Γιώργος Μαρίνος, φέρνει ένα αιρετικό για την εποχή είδος το σατυρικό show.
Από την άλλη ο Χάρρυ Κλυνν βάζει στο μίξερ την αμερικάνικη παράδοση του stand up comedy με νεοελληνικά στοιχεία και γίνεται κόλαση. Ο αθυρόστομος κωμικός με το απίστευτο γκελ στον κόσμο, γίνεται μέσα σε λίγους μήνες, το καλά κρυμμένο νυχτερινό μυστικό. Αρχίζουν να κυκλοφορούν ακόμα και παράνομα ηχογραφημένες κασέτες με το πρόγραμμά του.
Τότε προσπαθεί να πείσει δισκογραφική εταιρεία να βγάλει σατυρικό album. Κίνηση παράτολμη αφού οι μέχρι τότε προσπάθειες που είχαν γίνει, ήταν με μεγάλα ονόματα του θεάτρου και αυτά δεν έφεραν τα αναμενόμενα.
Τελικά κυκλοφορεί το album Για δέσιμο και καταρρίπτει όλα τα ρεκόρ πωλήσεων. Ακολουθεί το Δοξάστε με αλλά και όλη η δεκαετία του ’80 που του ανήκει δικαιωματικά. Θέατρο, κινηματογράφος, δισκογραφία και νυχτερινή διασκέδαση, τον χρίζουν πρώτο όνομα.
Στην τηλεόραση δεν θα υποκύψει και λόγω χρόνου και λόγω που δεν είναι το βασικό του πεδίο δράσης. Παρόλα αυτά οι λίγες γκεστ εμφανίσεις που θα κάνει και οι διαφημίσεις του θα περάσουν στην ιστορία.
Ο πολυτάλαντος παίζει μπαλίτσα
Μεγάλη αγάπη του υπήρξε ο αθλητισμός και ιδιαίτερα το ποδόσφαιρο. Το 1980 ηγήθηκε μίας ομάδας Ποντίων και φίλων του συλλόγου της γενέτειράς του, του Απόλλωνα Καλαμαριάς.
Σκοπός της ομάδας αυτής ήταν η αποκατάσταση του ονόματος του ποδοσφαιρικού σωματείου.
Η προσπάθεια κρίνεται επιτυχημένη αφού η ομάδα κατά το διάστημα της προεδρίας του αποκτά γήπεδο, επανέρχεται στην Α΄ Εθνική Κατηγορία μετά από 20 χρόνια, αποκτά υποδομές, φυτώριο και γύρω της συσπειρώνει παλιούς και νέους φίλους.
Την εποχή εκείνη το επαγγελματικό ποδόσφαιρο περνάει νέα μεγάλη κρίση. H πολιτεία αφαιρεί τη διοργάνωση του πρωταθλήματος από την ΕΠΑΕ και την παραχωρεί στην ΕΠΟ. Ομόφωνα όλες οι ομάδες προτείνουν για πρόεδρο της ΕΠΑΕ τον Xάρρυ Kλυνν.
O Xάρρυ Kλυνν αναλαμβάνει την προεδρία, αναδιοργανώνει την EΠAE, έρχεται σε επαφές με τη FIFA και την UEFA και προτείνει όρους που είναι εξαιρετικά ελκυστικοί και η πολιτεία δεν μπορεί να αρνηθεί. Το πρωτάθλημα τελικά ξαναγυρίζει στην ΕΠΑΕ. Τρία χρόνια αργότερα αποχωρεί από την προεδρία.
Αλλά τα ταλέντα του δεν σταματάνε εκεί. Είχε εκδώσει 12 βιβλία, είχε κάνει 8 εκθέσεις ζωγραφικής με έργα του, ενώ όχι μόνο δεν ξέχασε την ποντιακή του καταγωγή, αλλά όπου μπορούσε βοηθούσε συλλόγους αλλά και Πόντιους δημιουργούς.
Η μεγάλη τραγωδία
Αν και από τα 90s και μετά, η χώρα μπήκε σε πιο lifestyle καταστάσεις, ο Χάρρυ Κλυνν όχι μόνο δεν μπήκε στο περιθώριο αλλά ενισχύθηκε το κοινό του. Και χωρίς να χρειάζεται να «πουλιέται» ως εξώφυλλο.
Την σεζόν 2000-01 ανεβάζει την επιθεώρηση Ρόμπες ξεκούμπωτες στο θέατρο Μινώα και βγαίνει πρώτος σε εισπράξεις κάνοντας πολλά λαμπερά ονόματα της εποχής να τρίβουν τα μάτια τους. Σε ένα αυτοβιογραφικό νούμερο θα ανεβάσει πάνω ένα κοριτσάκι από το κοινό. Θα την χαϊδέψει και θα πει στο κοινό «Πόσες γενιές παιδιών έχω μεγαλώσει».
Αρκετές φορές θα συνεργαστεί με τον γιο του, τον σκηνοθέτη Νίκο Τριανταφυλλίδη. Αν και ο τελευταίος ερχόταν από άλλο χώρο σαν αισθητική και κουλτούρα, οι συνεργασίες του ήταν άκρως δημιουργικές. Και ο μεν έπαιρνε από τον δε.
Το 2016 η απώλεια του γιου του, από καρκίνο, θα τον τσακίσει. Παρόλο που σε ανάρτησή του στο Facebook, ακόμα και σε αυτή την τραγική στιγμή, δεν είχε χάσει το σαρκαστικό του λόγο.
Είχαν αρχίσει και τα προβλήματα υγείας και δυο χρόνια αργότερα, ο Χάρρυ Κλυνν, θα βυθίσει τη χώρα στο πένθος με την απώλεια του.
Εκεί, στη γενέτειρα του την Καλαμαριά, θα αφήσει την τελευταία του πνοή στις 21 Μαΐου 2018.