Την προσοχή των πολιτών εφιστά η Ελληνική Αστυνομία απαριθμώντας τις πιο γνωστές μεθόδους εξαπάτησης με βάση τις συλλήψεις που έχουν γίνει και τις δικογραφίες που έχουν σχηματιστεί.
Σημαντικός στόχος είναι τα σπίτια, στα οποία μπαίνουν με την πρόφαση ότι είναι τεχνικοί –κυρίως της ΔΕΗ– ή γνωστοί συγγενικών προσώπων ή πωλητές διαφόρων ειδών. Οι επιτήδειοι κυρίως προσεγγίζουν ηλικιωμένους ζητώντας χρήματα για λογαριασμό συγγενικού τους προσώπου, είτε λόγω χρέους είτε επειδή βρίσκεται σε ανάγκη. Ωστόσο δεν είναι λίγοι αυτοί που ακινητοποιούν τον ιδιοκτήτη του σπιτιού και στη συνέχεια το αδειάζουν.
Επίσης, ευάλωτοι στόχοι θεωρούνται όσοι βρίσκονται έξω από τράπεζες και εμπορικά καταστήματα, καθώς οι επιτήδειοι προσφέρουν «βοήθεια» ζητώντας τις κάρτες και τον κωδικό.
Παλιά και κλασική απάτη θεωρείται και αυτή με τα «τηλεφωνήματα» από αστυνομικούς, γιατρούς ή δικηγόρους. Συνήθως το παιδί μιας οικογένειας είναι αυτό που έχει εμπλακεί σε σοβαρή υπόθεση και ζητούνται σημαντικά χρηματικά ποσά για να αποφευχθούν δήθεν ποινικές συνέπειες ή για να γίνει άμεσα χειρουργείο.
Σε ό,τι αφορά τους επαγγελματίες, οι επιτήδειοι τους πείθουν ότι κατέθεσαν εκ παραδρομής μεγαλύτερο χρηματικό ποσό ως αντίτιμο για υπηρεσία ή προϊόν που αγόρασαν και ζητούν την επιστροφή της διαφοράς. Για να αποδείξουν μάλιστα τον ισχυρισμό τους αποστέλλουν πλαστό αποδεικτικό της κατάθεσης χρημάτων.
Και αγοραπωλησίες θέλουν μεγάλη προσοχή, ιδίως όταν ένα προϊόν υψηλής αξίας είναι σε μεγάλη προσφορά ή παίρνει μεγάλο «παζάρι», συνήθως όταν πρόκειται για αυτοκίνητο. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι αγοραστές παραλαμβάνουν κάτι χαμηλότερης ποιότητας ή και τίποτα, αφότου έχουν κάνει κατάθεση των χρημάτων.
Οι απάτες έχουν περάσει και στις συναλλαγές με web banking. Οι επιτήδειοι πείθουν ότι κάποιος έχει επιστροφή ποσού και ζητούν να εκδοθεί κωδικός με το αντίτιμο της συναλλαγής. Στην πραγματικότητα όμως τον χρησιμοποιούν για να κάνουν ανάληψη και όχι κατάθεση.