Χαμένος «οριστικά και αμετάκλητα» θεωρείται ο εορταστικός τζίρος από πολλούς επιχειρηματίες, καθώς το σχεδόν άνοιγμα της αγοράς με τη μέθοδο του click away πιστεύεται ότι ευνοεί μόνο τους μεγάλους παίκτες της αγοράς.
«Καμία αναπλήρωση των απωλειών δεν θα επέλθει με τηλεφωνικές παραγγελίες, καθώς κανείς πελάτης δεν πληρώνει αν δεν βλέπει τι αγοράζει» εκτιμά η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας.
Από τη μεριά το ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης εκτίμησε ότι μόλις το 10% των επιχειρήσεων θα μπορέσει να εφαρμόσει το μέτρο, και σίγουρα όχι τα χιλιάδες συνοικιακά καταστήματα.
Σήμερα, πάντως, μία ημέρα μετά τις ανακοινώσεις και ενώ τα Χριστούγεννα βρίσκονται πολύ κοντά, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Παναγιώτης Σταμπουλίδης είπε μέσω του OPEN ότι όσοι καταστηματάρχες δεν έχουν e-shop θα μπορούν να δέχονται παραγγελίες μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Η πλατφόρμα, όπως εξήγησε, θα λειτουργεί ως ενδιάμεσος μεταξύ καταναλωτή και εμπόρου. Το SMS που θα απαιτείται για τη μετακίνηση του καταναλωτή (και θα ταυτοποιεί τον αριθμό της παραγγελίας) θα αποστέλλεται δωρεάν.
Σχετικά με τις επιχειρήσεις μανικιούρ-πεντικιούρ ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης τόνισε ότι το άνοιγμά τους θα εξαρτηθεί από το πώς θα πάει η άλλη εβδομάδα, ενώ διευκρίνισε ότι ανοίγουν μόνο τα βιβλιοπωλεία και όχι τα χαρτοπωλεία. Επίσης, συνεχίζεται η απαγόρευση πώλησης παιχνιδιών από τα σουπερμάρκετ.
Από τη μεριά του ο Άδωνις Γεωργιάδης παραδέχθηκε ότι το click away δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη λιανική πώληση. Μιλώντας στον ΣΚΑΪ προειδοποίησε ότι αν παρατηρηθούν εικόνες συνωστισμού στην Ερμού, θα μπει τέλος στη διαδικασία.
«Πρέπει να έχεις πάνω σου την ηλεκτρονική απόδειξη πληρωμής και το email με την ώρα παραλαβής. Θα δώσουμε ανοχή μία ώρα πριν μετά για τις μετακινήσεις. Αλλά εάν υπάρχει πελάτης μέσα στο κατάστημα, θα επιβληθούν ποινές», διεμήνυσε εκ νέου ο υπουργός.