Σε δοκιμαστική λειτουργία τέθηκε το myConsulLive για την εξυπηρέτηση μέσω βιντεοκλήσης των Ελλήνων πολιτών που κατοικούν μόνιμα στο εξωτερικό από τα κατά τόπους προξενικά γραφεία πρεσβειών, γενικά προξενεία και προξενεία του υπουργείου Εξωτερικών.
Πρόκειται για μια πλατφόρμα που σχεδιάστηκε από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης στα πρότυπα των αντίστοιχων υπηρεσιών ψηφιακών ραντεβού που ήδη παρέχουν τα ΚΕΠ, ο ΟΑΕΔ και η ΑΑΔΕ.
Η διαδικασία επιλογής του ψηφιακού ραντεβού και της εξυπηρέτησης με βιντεοκλήση ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία. Έτσι, αρχικά ο ενδιαφερόμενος θα εισέρχεται στο myConsulLive.gov.gr, θα επιβεβαιώνει τα στοιχεία του μέσω των κωδικών του στο Taxisnet και στη συνέχεια θα επιλέγει την ημέρα και την ώρα που επιθυμεί από τη λίστα των διαθέσιμων ραντεβού. Στην έναρξη της βιντεοκλήσης η ταυτοπροσωπία θα διαπιστώνεται με επίδειξη του αντίστοιχου εγγράφου (ταυτότητας ή διαβατηρίου).
Οι παρεχόμενες με βιντεοκλήση υπηρεσίες είναι οι εξής:
- Έκδοση πιστοποιητικού μόνιμου κάτοικου εξωτερικού.
- Βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης ή γέννησης.
- Βεβαίωση διαμονής.
- Αντίγραφα ή αποσπάσματα ληξιαρχικών πράξεων.
- Δήλωση δικαιούχου σύνταξης.
- Υποβολή αιτήσεων ή δηλώσεων στην προξενική Αρχή.
Κατά την περίοδο της δοκιμαστικής λειτουργίας, η υπηρεσία θα παρέχεται από την πρεσβεία της Ελλάδας στο Ηνωμένο Βασίλειο και από το γενικά προξενεία της Νέας Υόρκης και του Τορόντο. Μέσα στο επόμενο διάστημα θα προστεθούν τα γενικά προξενεία στο Ντίσελντορφ, στην Κωνσταντινούπολη και στη Βοστόνης, καθώς και το προξενείο στο Πέρθ.