Ακόμα και οι ηθοποιοί που πήραν μέρος στο τηλεοπτικό φαινόμενο «Το κόκκινο ποτάμι» δάκρυσαν κατά την προβολή του τελευταίου επεισοδίου της σειράς, την περασμένη Δευτέρα στο Πολεμικό Μουσείο. «Έκλαιγα στο μοντάζ και ένιωθα συγγενής με όλους τους ηθοποιούς μου όταν έβλεπα τους Πόντιους να πεθαίνουν χορεύοντας», δήλωσε αργότερα στην Espresso ο Μανούσος Μανουσάκης.
Όπως είπε, η Ιφιγένεια σκόπιμα είναι η μόνη που μένει ζωντανή στο φινάλε, «γιατί συμβολίζει την ελπίδα και για να μεταφέρει την ιστορική αλήθεια».
«Αισθάνομαι ύστερα από αυτό το ταξίδι ψυχής ότι “Το κόκκινο ποτάμι” ενσωματώνει την πείρα όλων των χρόνων που δούλεψα στην τηλεόραση και ευελπιστώ να βρω ένα τηλεοπτικό σπίτι για την επόμενη, καθώς θέλω να ασχοληθώ με τους ήρωες του 1821. Αυτά που είδατε, τις πορείες θανάτου, τους βιασμούς, τη λεηλασία εκκλησιών και την ομαδική αυτοκτονία των Ποντίων είναι όλα μα όλα αληθινά. Καμία φαντασία δεν μπορεί να αποδώσει την τραγική πραγματικότητα», πρόσθεσε.
Ακόμα, ο σκηνοθέτης υπογράμμισε ότι η σειρά έχει τραγική αντιστοιχία στο σήμερα. «Δεν πρέπει να υπάρχει κανένας εφησυχασμός με τους Τούρκους, γιατί ο Ερντογάν, ως άλλος Κεμάλ, ελέγχει τις αντιδράσεις των Μεγάλων Δυνάμεων. Η ημέρα που διάλεξε για να γίνει τζαμί η Αγία Σοφία, την Παρασκευή 24 Ιουλίου, δεν είναι τυχαία, αλλά είναι η ημέρα υπογραφής της Συνθήκης της Λοζάνης. Ακούσαμε από τον Πάπα ένα ξερό ‘‘θλίβομαι’’. Υποκρισία», σημείωσε.
Τέλος, ανέφερε ότι η προπαγάνδα των τουρκικών σίριαλ με τη βοήθεια του τουρκικού κράτους «έπρεπε να μας είχε προβληματίσει εδώ και καιρό».