Στον Λίβανο, τη χώρα όπου μεγάλωσε και έχει επενδύσεις, κατέφυγε ο πρώην πρόεδρος της Nissan και της Renault Κάρλος Γκοσν, ο οποίος πλέον καταζητείται από την Interpol. Σε μια λακωνική ανακοίνωση που εξέδωσε διαψεύδει τις πληροφορίες ότι οργάνωσε τη διαφυγή του από την Ιαπωνία με τη βοήθεια της οικογένειάς του.
Ο Κάρολος Γκοσν, που έχει ταυτόχρονα λιβανέζικη, βραζιλιάνικη και γαλλική υπηκοότητα, εξαφανίστηκε πριν από τη δίκη του για οικονομικά εγκλήματα.
Στον Λίβανο θεωρείται ότι έφτασε τα ξημερώματα της Δευτέρας και είναι άγνωστο πού εγκαταστάθηκε. Μυστήριο παραμένει και το πώς διέφυγε, καθώς η ιαπωνική δικαιοσύνη είχε διατάξει τον κατ’ οίκον περιορισμό και το περιοριστικό μέτρο της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα. Πληροφορίες τον φέρουν να επιβιβάστηκε σε ιδιωτικό τζετ στο αεροδρόμιο του Κανσάι και μέσω Κωνσταντινούπολης προσγειώθηκε στη Βηρυτό. Ήδη οι τουρκικές Αρχές έχουν συλλάβει επτά άτομα ως υπόπτους ότι βοήθησαν τον Κάρλος Γκοσν.
Αξιωματούχος των υπηρεσιών ασφαλείας του Λιβάνου ανέφερε ότι δεν είναι βέβαιο ότι ο πρώην ισχυρός άνδρας της Nissan θα κληθεί για ανάκριση με βάση το διεθνές ένταλμα της Interpol, και υπενθύμισε ότι οι υπήκοοι του Λιβάνου δεν εκδίδονται σε τρίτες χώρες. Σε ανάλογες περιπτώσεις στο παρελθόν δεν υπήρξαν ούτε συλλήψεις, μόνο κατάσχεση διαβατηρίων και χρηματική εγγύηση.
Ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι μετά την απόφαση για κατ’ οίκον περιορισμό τον περασμένο Απρίλιο, οι δικηγόροι του Κάρλος Γκοσν κράτησαν το γαλλικό, το βραζιλιάνικο και το λιβανικό διαβατήριο, ωστόσο το μεγαλοστέλεχος φέρεται να έχει στην κατοχή του και ένα δεύτερο γαλλικό διαβατήριο. Η Γαλλία, αν και αποδοκιμάζει την απόφασή του να διαφύγει, εντούτοις δηλώνει ότι δεν πρόκειται να τον εκδώσει σε περίπτωση που φτάσει στη χώρα.
Ο Κάρλος Γκοσν έχει γεννηθεί στη Βραζιλία, κατάγεται από τον Λίβανο και είναι και Γάλλος πολίτης. Στην ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει ότι αποφάσισε να αποδράσει προκειμένου να αποφύγει την άδικη και πολιτικά κατασκευασμένη δίωξη. Οι κατηγορίες που αντιμετωπίζει είναι για απόκρυψη δισεκατομμυρίων δολαρίων σε κέρδη την περίοδο 2010-2018, όσο ήταν δηλαδή επικεφαλής της Nissan-Renault.