Ήταν καλοκαίρι του 2016 όταν ο Ηλίας Μπογόρδος έπειτα από αρκετές ώρες περιπλάνησης και αναζήτησης για μια παραλία, σκέφτηκε τη δημιουργία μιας εφαρμογής που θα κάλυπτε τις προτιμήσεις και των πιο απαιτητικών. Το 2017 η ιδέα πήρε σάρκα και οστά με την έναρξη μιας «well-funded startup» επιχείρησης, του KEEANO. Πρόκειται για μια εφαρμογή δωρεάν διαθέσιμη σε κινητά (Android και Ios) που σκοπό έχει να αλλάξει τον τρόπο που οι ταξιδιώτες σχεδιάζουν, επιλέγουν και επισκέπτονται παράκτιους προορισμούς, είτε ταξιδεύουν από στεριά είτε από θάλασσα.
Ο λόγος που ένας χρήστης χρησιμοποιεί την εφαρμογή, είναι επειδή βρίσκει τα καταλληλότερα σημεία ενδιαφέροντος επί των ακτογραμμών βάσει διάθεσης, ενδιαφερόντων και είδους οχήματος / σκάφους, κερδίζοντας πολύτιμο χρόνο και ηρεμία.
«Είναι κάτι το οποίο ξεκίνησε από προσωπική ανάγκη. Το KEAANO έρχεται να απαντήσει σε ερωτήματα που γεννιούνται κατά τη διάρκεια των διακοπών όταν κάποιος ξεκινάει το πλάνο της ημέρας του και πετυχαίνει να καλύψει καθημερινές ανάγκες που προκύπτουν μέσα στις καλοκαιρινές μας διακοπές», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ηλίας Μπογόρδος, ιδρυτής και CEO της εταιρείας.
Η επιχείρηση πλέον είναι μια ομάδα επτά ατόμων που με όπλο τους τη δημιουργικότητα έχουν όραμα να δημιουργήσουν μια ενεργό κοινότητα ταξιδιωτών είτε που κινούνται μέσω της στεριάς είτε κατόχων ή ενοικιαστών σκαφών, δίνοντάς τους εκτός από μια δωρεάν υπηρεσία, ένα χρήσιμο εργαλείο για την έγκυρη αναβάθμιση των δεδομένων των ακτογραμμών, διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή.
«Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα ενεργό κοινό και να ταυτίσουμε την επωνυμία μας (brand) με την ακτογραμμή. Δηλαδή όταν κάποιος θέλει να πάει κάπου διακοπές σε έναν παράκτιο προορισμό, θέλουμε το πρώτο πράγμα που θα κοιτάξει να είναι το KEEANO. Θέλουμε να χτίσουμε πάνω σε αυτό το κοινό», σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ηλίας Μπογόρδος.
Καλύπτοντας όλη την ακτογραμμή της Μεσογείου και της Καραϊβικής, σε παραλίες, μαρίνες, αγκυροβόλια και λιμάνια, φιλοδοξούν να γίνουν η πρώτη πλατφόρμα προσωποποιημένων μίνι οδηγών για ταξιδιώτες αλλά και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον θαλάσσιο τουρισμό, όπως ξενοδοχεία και εταιρείες ενοικίασης σκαφών.
Σημαντικός σταθμός εξέλιξης στην πορεία του KEEANO αποτελεί και η συνεργασία με την MarineTraffic στο κομμάτι των δεδομένων για «live» σκάφη αναψυχής γύρω από την ακτογραμμή.
«Αυτή τη στιγμή έχουμε 20.000 λήψεις της εφαρμογής, έχουμε γύρω στους 1.100 ενεργούς χρήστες οι οποίοι χρησιμοποιούν το KEEANO κάθε μέρα. Το 70% αποτελείται από χρήστες που κινούνται μέσω της στεριάς και το 30% από κατόχους ή ενοικιαστές σκαφών. Υπάρχει βέβαια μία συνεχόμενη αύξηση όσο προχωράμε στην καρδιά του καλοκαιριού», λέει ο Ηλ. Μπογόρδος.
Ένα από τα χαρακτηριστικά της εφαρμογής, σύμφωνα με τον μάρκετινγκ μάνατζερ της επιχείρησης, Διονύση Σκαντζή, είναι η αμεσότητα. «Όλη η μαγεία του KEEANO είναι ότι είναι δυναμικό, δηλαδή ο κάθε χρήστης μπορεί να δώσει τη δική του νότα και μπορεί να δώσει τη δική του άποψη πάνω σε έναν προορισμό, που εμείς μετά καλούμαστε να το επιβεβαιώσουμε», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τους υπευθύνους του KEEANO, οι χρήστες μπορούν να δουν και να επεξεργαστούν 5.000 αγκυροβόλια (περιλαμβάνονται βαθυμετρίες και γεωμετρίες), 2.400 μαρίνες με λεπτομέρειες επικοινωνίας και στοιχείων ναυτικού ενδιαφέροντος, 1.900 σημεία πρόσδεσης σκαφών επί των ελληνικών ακτογραμμών, και πάνω από 21.600 παραλίες σε Ελλάδα, Κύπρο, Ιταλία, Ισπανία, νότια Γαλλία, Καραϊβική, και όλων των νησιών τους.
Επιπλέον οι χρήστες μπορούν αν δουν live στο χάρτη σκάφη αναψυχής και ιστιοπλοϊκά που εκπέμπουν AIS Class B, δωρεάν. Ακόμη, άλλη μια δυνατότητα που παρέχει είναι ότι οι ιδιοκτήτες κατοικιδίων μπορούν να δουν σε ποιες παραλίες θα ήταν καλύτερα να φέρουν το ζωάκι τους, απλώς επιλέγοντας από το προφίλ τους ενδιαφέροντα «ιδιοκτήτη κατοικίδιων ζώων». Όσον αφορά τους λάτρεις των θαλάσσιων σπορ, οι χρήστες μπορούν να δουν ποιες παραλίες είναι οι πλέον κατάλληλες σύμφωνα με τα επιλεγμένα ενδιαφέροντά τους. Για παράδειγμα, όσοι αναζητούν παραλίες γυμνιστών, αλλάζοντας την επιλογή της διάθεσής τους –που υπάρχει στην εφαρμογή– σε «Naked», βλέπουν ποιες παραλίες έχουν αυτό το χαρακτηριστικό.
Αντίστοιχα όσοι ψάχνουν απομονωμένες ή οικογενειακές παραλίες, αλλάζουν στην αντίστοιχη «Διάθεση».
Ακόμα υπάρχει η δυνατότητα ενημέρωσης μέσω των αναφορών άλλων χρηστών, εάν σε κάποιες παραλίες υπάρχουν π.χ. κρούσματα μεδουσών. Παράλληλα μπορούν οι ίδιοι οι χρήστες να κάνουν αναφορά, γεγονός που αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές ενέργειες που μπορεί να κάνει ένας χρήστης εντός της εφαρμογής. Επιπρόσθετα, μπορούν να δουν και να επεξεργαστούν πολλές πληροφορίες σχετικά με μια παραλία –π.χ. εάν υπάρχουν δωρεάν ξαπλώστρες, εάν υπάρχουν πάρκινγκ, χρεώσεις και πολλά άλλα–, όπως επίσης προσθέτοντας στις πληροφορίες στο προφίλ τους το είδος του οχήματός τους, ο αλγόριθμος της εφαρμογής αποκρύπτει στο χάρτη τις δύσβατες τοποθεσίες ανώμαλου δρόμου/χωματόδρομου (παραλίες, σπηλιές κτλ.) εμφανίζοντας μόνο αυτές που είναι προσβάσιμες βάσει οχήματος.
Όσον αφορά τα άτομα με αναπηρίες, έχουν τη δυνατότητα μέσω του KEEANO να δουν ποιες παραλίες διαθέτουν Seatrac, επιλέγοντας στη δημιουργία προφίλ «Δυσκολίες κινητικότητας (ΑΜΕΑ)». Τέλος, υπάρχει αντίστοιχη σήμανση για τις παραλίες που έχουν λάβει Μπλε Σημαία ή είναι Natura2000.
Περισσότερες πληροφορίες στην επίσημη σελίδα του app.
- Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Ιωάννα Καρδάρα.