«Αν ρωτήσεις τον Διονύση τον Αμμολοχίτη της Manifest τι ήταν αυτό που έκανε την επιχείρησή του να προχωρήσει μπροστά, θα σου πει “το θράσος”. Αν ρωτήσεις τον πρόεδρο του ΣΕΒ, τον Θοδωρή τον Φέσσα της Quest Συμμετοχών, θα σου πει “η τύχη”. Οι μετρήσεις των διάφορων ερευνών πάλι, λένε πως το σημαντικότερο από όλα είναι το τάιμινγκ: Π.χ., δύο χρόνια πριν από το youtube υπήρχε το Ζ.com, αλλά αντιμετώπισε προβλήματα, γιατί τότε ήταν ακόμη σχεδόν αδύνατο να δεις βίντεο on line, ενώ πολύ δύσκολη ήταν και η διαδικασία για να παίξει το βίντεο στους τότε browsers. Κι έτσι, ενώ οι άνθρωποι αυτοί είχαν αστείρευτη χρηματοδότηση, ακόμη και συμβόλαια με χολιγουντιανούς αστέρες, έκλεισαν, και μόλις δύο χρόνια μετά, ήρθε το youtube και ήταν όλα έτοιμα για να πετύχει. Εγώ, από την πλευρά μου, πιστεύω ότι το κρίσιμο για να προχωρήσει μια επιχείρηση είναι να έχεις “διαβάσει” βαθιά την αγορά, να έχεις βρει μια πραγματική ανάγκη, όχι απλά να έχεις μια ιδέα που τη θεωρείς καλή. Και να μπορείς να δώσεις μια λύση καλύτερη από τους άλλους. Ο πιο σωστός δρόμος για μένα λοιπόν είναι “βρες την πραγματική ανάγκη και κάλυψέ την με τον καλύτερο τρόπο”».
Με τις φράσεις αυτές ο πολιτικός μηχανικός και καινοτόμος επιχειρηματίας Λευτέρης Παπαγεωργίου, που έχει δημιουργήσει 17 εταιρείες σε 5 χώρες, εκ των οποίων οι 8 πουλήθηκαν, περιγράφει ποιο θεωρεί ότι είναι το κοινό στοιχείο των επιχειρήσεων που πετυχαίνουν.
Ο Θεσσαλονικεύς Λευτέρης Παπαγεωργίου είναι CEO της Entranet με έδρα την Ελλάδα, τη Φλόριντα των ΗΠΑ και το Λονδίνο, η οποία μεταξύ άλλων έχει βάλει προϊόντα της (το σύστημα φωνητικής αναγνώρισης εντολών για ανελκυστήρες «talk2lift») στο πιο σύγχρονο νοσοκομείο του πλανήτη, στη Δανία, ενώ είναι ο σχεδιαστής του «έξυπνου σπιτιού του μέλλοντος για τους ηλικιωμένους» που βραβεύτηκε από το πρόγραμμα της ΕΕ «Wider, the smart home for the elderly». Η Entranet έχει βραβευθεί ως Εθνική Πρωταθλήτρια Καινοτομίας 2014-2015 στο πλαίσιο των European Business Awards, και επιπλέον έχει παραλάβει τη Σφραγίδα Αριστείας από την Κομισιόν για την έρευνά της, ενώ ο ίδιος ο Λευτέρης Παπαγεωργίου εντυπωσίασε πρόσφατα με την ομιλία του για την επιχειρηματικότητα στο TEDxChania.
«Κανείς δεν ξέρει τίποτα»: Το παράδειγμα της Schoox, η βίζα των 90 ημερών και το τσάι του βουνού – Ή, όταν μια startup τα βάζει με μεγάλες πολυεθνικές
Έχοντας γράψει το βιβλίο με τίτλο Startups, από την ιδέα στην παγκόσμια αγορά, που την παραμονή των Χριστουγέννων βγήκε στα βιβλιοπωλεία, ο Λευτέρης Παπαγεωργίου σημειώνει ακόμη ότι το μόνο σίγουρο στις επιχειρήσεις είναι ότι τίποτα δεν είναι σίγουρο και κανείς δεν γνωρίζει τίποτα, δηλαδή το… εν οίδα, ότι ουδέν οίδα. Συγκεκριμένα, ερωτηθείς αν το να υπάρχει ισχυρός ανταγωνισμός σε μια αγορά, π.χ., από πολυεθνικές εταιρίες, είναι επαρκής παράγοντας για να κάνει πίσω μια καινοτόμος startup, που θέλει να μπει στον ίδιο κλάδο, απαντά: «Στο βιβλίο υπάρχουν 24 κανόνες επιχειρηματικότητας, ντυμένες με ιστορίες της αγοράς. Ο 24ος είναι αυτός που λέει ότι κανείς δεν ξέρει τίποτα».
Διαβάστε εδώ ολόκληρη τη συνέντευξη του Λ. Παπαγεωργίου.
- Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Αλεξάνδρα Γούτα.