Έπειτα από σχεδόν 15 χρόνια, από τον Μάιο του 2019, εκτός απροόπτου, τα υδροπλάνα θα ξεκινήσουν και πάλι τα δρομολόγια τους κατ’ αρχάς από το Ιόνιο μιας και το πρώτο δίκτυο θα δημιουργηθεί σε Ιόνιο και Δυτική Ελλάδα με βάση την Κέρκυρα. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έστω και με καθυστέρηση δεδομένου ότι η δημόσια διαβούλευση ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2016, κατέθεσε το σχετικό σχέδιο νόμου.
Στην Ελλάδα δραστηριοποιούντα δύο εταιρείες, η Ελληνικά Υδατοδρόμια και η Hellenic Seaplanes, οι οποίες δηλώνουν ότι έχουν καταφέρει να προσελκύσουν ιδιώτες επενδυτές.
Στόχος του υπουργείου Μεταφορών, όπως έχει πει και στο παρελθόν ο Χρήστος Σπίρτζης, είναι να δημιουργηθεί ένα βαλκανικό δίκτυο υδατοδρομίων σε συνεργασία με τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και τη Σερβία. Από τη μεριά τους, οι εμπλεκόμενες εταιρείες ζητούν δέκα αλλαγές στο νομοσχέδιο οι οποίες έχουν να κάνουν κυρίως με τα υδατοδρόμια, την εκπαίδευση του προσωπικού, τις προϋποθέσεις για το πτητικό έργο, και τονίζουν ότι η σημασία του έργου για την ελληνική οικονομία είναι πολύ μεγάλη. Για παράδειγμα, από τη μία θα δημιουργηθούν βάσεις συντήρησης και ακαδημία εκπαίδευσης πιλότων, και από την άλλη θα ωφεληθούν νησιά που σήμερα δεν έχουν αεροπορική σύνδεση με την υπόλοιπη Ελλάδα.
Σε πρώτη φάση εξετάζεται η κατασκευή Μητροπολιτικού Υδατοδρομίου στην Ελευσίνα, στην Ανατολική Αττική και στη Θεσσαλονίκη, ενώ μελετάται και ένα ακόμα στην Αλεξανδρούπολη.