Με διαφημιστική καμπάνια στα παραδοσιακά μέσα αλλά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η κυβέρνηση Ζόραν Ζάεφ θα επιχειρήσει να καλλιεργήσει κλίμα υπέρ του δημοψηφίσματος που θα διεξαχθεί στις 30 Σεπτεμβρίου για τη Συμφωνία των Πρεσπών. Στόχος της καμπάνιας είναι να ενημερωθούν οι πολίτες για το περιεχόμενο της συμφωνίας και για τα οφέλη της ένταξης στο ΝΑΤΟ και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το ερώτημα του δημοψηφίσματος είναι: «Είστε υπέρ της ένταξης στην ΕΕ και στο ΝΑΤΟ με αποδοχή της Συμφωνίας ανάμεσα στη Δημοκρατία της Μακεδονίας και την Ελλάδα;».
Για να είναι έγκυρο το δημοψήφισμα θα πρέπει να προσέλθει στις κάλπες το 50% των εγγεγραμμένων στους εκλογικούς καταλόγους, γι’ αυτό και η κυβέρνηση Ζάεφ επενδύει πολλά στην προεκλογική περίοδο. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό το ποσό που θα δαπανηθεί για την καμπάνια.
Το VMRO-DPMNE, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, δεν έχει ξεκαθαρίσει τη στάση που θα κρατήσει και αν θα καλέσει τους ψηφοφόρους να απέχουν από τη διαδικασία. Εντός του κόμματος, το οποίο έχει απορρίψει από την πρώτη στιγμή το κείμενο που υπεγράφη στις Πρέσπες, υπάρχουν δύο τάσεις: Η εθνικιστική πτέρυγα τάσσεται υπέρ της αποχής, ενώ η μεταρρυθμιστική πιστεύει ότι οι πολίτες θα πρέπει να ψηφίσουν «όχι».
Ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι εξετάζεται και ένα τρίτο ενδεχόμενο, η ηγεσία του VMRO-DPMNE να καλέσει τους πολίτες να ψηφίσουν κατά συνείδηση – αυτό θεωρείται και το πιο πιθανό σενάριο.