Στις 26 Ιουλίου 1971 το Lunar Roving Vehicle (LRV) έγινε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που ταξίδεψε στο διάστημα ως μέρος του εξοπλισμού του Apollo 15. Λίγα 24ωρα αργότερα, στις 31 Ιουλίου, οι αστροναύτες της NASA Ντέιβιντ Σκοτ και Τζιμ Ίργουιν έγιναν οι πρώτοι άνθρωποι που οδήγησαν αυτοκίνητο στο Φεγγάρι.
Το LRV ήταν ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τους αστροναύτες, καθώς μπορούσαν να εξερευνήσουν περισσότερα σημεία σεληνιακής επιφάνειας και να συλλέξουν πετρώματα και άλλα δείγματα.
Κατά την αποστολή του Apollo 11, το 1969, οι Νιλ Άρμστρονγκ και Μπαζ Όλντριν κάλυπταν περπατώντας σε ημερήσια βάση απόσταση που δεν ξεπερνούσε το ένα χιλιόμετρο. Με το LRV «λύθηκαν» τα χέρια των αστροναυτών καθώς μπορούσαν πλέον να καλύψουν μεγαλύτερες αποστάσεις που κυμαίνονταν από 11 έως 20 χιλιόμετρα τη μέρα.
Το Lunar Roving Vehicle ήταν ένα διθέσιο, χωρίς οροφή, ηλεκτρικό όχημα με τετρακίνηση (τύπου μπάγκι) και έφερε μη επαναφορτιζόμενη μπαταρία που του εξασφάλιζε αυτονομία 57 χιλιομέτρων.
(Φωτ.: NASA)
Για την πλοήγηση υπήρχε γυροσκόπιο και οδόμετρο που υπολόγιζαν την απόσταση και έδειχναν την κατεύθυνση. Το σασί ήταν κατασκευασμένο από σωλήνες αλουμινίου, τα καθίσματα ήταν από νάιλον και οι ζώνες ασφάλειας ήταν με βέλκρο. Το βάρος της κατασκευής ήταν 210 κιλά, στη Σελήνη όμως ζύγιζε μόλις 35! Το… ρεκόρ ταχύτητας στην επιφάνεια της Σελήνης με το LRV ανήκει στον διοικητή του Apollo 17 Τζιν Σέρναν, που στο πλαίσιο της τελευταίας αμερικανικής επανδρωμένης αποστολής στο φεγγάρι, τον Δεκέμβριο του 1972, κατάφερε να κινηθεί με 18 km/h.
Συνολικά κατασκευάστηκαν έντεκα LRV, τρία εκ των οποίων χρησιμοποιήθηκαν στις αποστολές Apollo 15, 16 και 17 και τα οποία έμειναν κάπου παρκαρισμένα στη Σελήνη, ένα χρησιμοποιήθηκε για ανταλλακτικά και επτά για διαφόρων ειδών δοκιμές και εκπαίδευση.
Όσο για την τιμή του, αυτή ήταν αστρονομική, καθώς κάθε Lunar Roving Vehicle κόστιζε 3,5 εκατομμύρια δολάρια!
- Πηγή: newsbeast.gr.