Μπορεί οι υπολογιστές και οι έξυπνες ηλεκτρονικές συσκευές να μπαίνουν πλέον από νωρίς στη ζωή των παιδιών (έρευνες άλλωστε έχουν προειδοποιήσει για τη χρήση ειδικά των κινητών από τα νήπια και τα παιδιά), ωστόσο ακόμα και οι ενήλικες δεν γνωρίζουν πολλά για τις γλώσσες προγραμματισμού, τις τεχνητές γλώσσες που χρησιμοποιούνται για τον «έλεγχο» μιας μηχανής.
Όπως και οι ανθρώπινες γλώσσες, έτσι και οι γλώσσες προγραμματισμού χρησιμοποιούν ένα σύνολο συντακτικών και εννοιολογικών κανόνων που δομούν και δίνουν νόημα στις «προτάσεις» της γλώσσας. Στόχος είναι να διευκολύνουν την οργάνωση και τη διαχείριση των πληροφοριών, αλλά και την ακριβή διατύπωση αλγορίθμων.
Σήμερα η Google γιορτάζει τη συμπλήρωση 50 χρόνων από την πρώτη φορά που παιδιά χρησιμοποίησαν τις βασικές αρχές των γλωσσών προγραμματισμού. Το doodle που δημιουργήθηκε είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας της ομάδας του Google Doodle, της ομάδας του Google Blockly και των ερευνητών του MIT Scratch. Πρόκειται για ένα διαδραστικό παιχνίδι με «πρωταγωνιστή» έναν λαγό που συγκεντρώνει καρότα στις έξι πίστες.
«Η πρώτη μου εμπειρία με τον κώδικα ήταν σ’ ένα δωρεάν πρόγραμμα μετά το σχολείο τη δεκαετία του 1980, όταν ήμουν εννέα ετών. Σχεδιάσαμε μια μικρή πράσινη χελώνα που όταν περπατούσε έφτιαχνε γραμμές σε μια μαύρη οθόνη. Η γλώσσα προγραμματισμού που χρησιμοποιήσαμε λεγόταν Logo», αναφέρει η Τσαμπίκα Φερνάντο μέλος της ομάδας του ΜΙΤ που συνεργάστηκε για το doodle, το οποίο είναι το πρώτο που δημιουργήθηκε ώστε να δώσει τη δυνατότητα προγραμματισμού στα παιδιά.