Παρά το γεγονός ότι η εξέλιξή του ξεκίνησε σαν μια «άσκηση» η πορεία του ήταν τέτοια που το έφερε στα… χέρια του διάσημου πρωταθλητή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι Τόμι Μάκινεν στο πλαίσιο των δοκιμών. Ο λόγος για το Korres Project, ένα ελληνικό υπεραυτοκίνητο που κινείται σε οποιοδήποτε τερέν, χωρίς όμως να απαιτεί ιδιαίτερες οδηγικές ικανότητες.
Δημήτρης Κορρές: Φτιάξαμε τέσσερα πρωτότυπα μετά από πολλές περιπέτειες, ταυτόχρονα με την κυρίως δουλειά μου.
Δημιουργός του υπεραυτοκινήτου είναι ο μηχανικός έργων και αρχιτέκτονας Δημήτρης Κορρές. Μιλώντας στον ρ/σ Πρακτορείο 104,9 εξήγησε ότι το πρότζεκτ ξεκίνησε σαν άσκηση, και συνέχισε: «Θελήσαμε να το δημιουργήσουμε σαν να προσπαθούμε να λύσουμε ένα σταυρόλεξο για ν’ αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα που ορίσαμε ως “τροχός εναντίον λακκούβας”».
Η ευρηματική σχεδίαση του οχήματος και οι καινοτομίες στην ανάρτηση και στα παρελκόμενα μηχανικά μέρη επιτρέπουν στον οδηγό απλά να μην ασχολείται με τις… λακκούβες! Το βασικό πλεονέκτημα του Korres Project είναι ότι μπορεί να περάσει εμπόδια και ταυτόχρονα να κινείται με μεγάλη ταχύτητα.
«Το επίπεδο φρένων και κρατημάτων του Project P4 είναι επιπέδου Porsche και Ferrari. Το επίπεδο εκτός δρόμου είναι σε επίπεδο μοντέλων τύπου Baha, σαν τα οχήματα δηλαδή που τρέχουν στην Αμερική εκτός δρόμου, κινούνται με ταχύτητα σε κακό έδαφος, όπως στην έρημο ή σε πέτρες, και συνήθως είναι τεράστια σαν φορτηγά. Οι, δε, αναρριχητικές του δυνατότητες συγκρίνονται μόνο με ειδικά οχήματα, που όμως δεν μπορούν να τρέξουν με ταχύτητα και είναι για πολύ εξειδικευμένη χρήση», εξήγησε ο Δημήτρης Κορρές περιγράφοντας τους στόχους του σχεδιασμού αλλά και τα στοιχεία που έχουν δείξει οι δοκιμές τα τελευταία χρόνια.
Σε ερώτηση για το πόσο πρωτότυπη είναι η σχεδίαση του Korres Project P4, ο Έλληνας μηχανολόγος απαντά πως φτιάχτηκαν από την αρχή όλα τα δομικά στοιχεία, «από τα ημιαξόνια μέχρι το σασμάν και τα διαφορικά και το σασί». Βέβαια, τονίζει ότι στοιχεία όπως οι κινητήρες προέρχονται από προμηθευτές, όπως συνηθίζεται σε τέτοια ειδικά αυτοκίνητα.
Το όχημα σήμερα βρίσκεται σε στάδιο αναζήτησης επενδυτή, «ο οποίος θα συμπληρώσει ένα πόσο, ώστε να μπορέσει να βγει το μοντέλο στην παραγωγή».
«Ακριβώς επειδή τα αυτοκίνητα πλέον στην αγορά έχουν τυποποιηθεί, όσοι βγάζουν κάποιο αυτοκίνητο το οποίο είναι ιδιαίτερο –και είναι πάρα πολλοί αυτοί με μικρές παραγωγές– πάνε καλά, εάν έχουν προσέξει το προϊόν τους», κατέληξε ο Δημήτρης Κορρές.