Η Τουρκία τα τελευταία χρόνια ακολουθεί… πολιτική αγαλμάτων, δηλαδή κατασκευάζει αγάλματα σε περιοχές που έζησαν Έλληνες φιλόσοφοι της αρχαιότητας, με στόχο την προσέλκυση τουριστών που δείχνουν ενδιαφέρον για τέτοιου είδους θέματα. Τελευταία κίνηση των Τούρκων ήταν η κατασκευή αγάλματος του Αναξαγόρα, στα Βουρλά της Σμύρνης, που ήταν και η γενέτειρα του μεγάλου Έλληνα φιλοσόφου και αστρονόμου.
Ωστόσο, αρκετοί καλλιτέχνες και κυρίως γλύπτες έχουν εκφράσει δημοσίως τις αντιρρήσεις τους για τη μορφή που δόθηκε στο άγαλμα και ειδικότερα στο πρόσωπο του Αναξαγόρα.
Κατηγορούν τον γλύπτη ότι επίτηδες αλλοίωσε το πρόσωπό του και του έδωσε χαρακτηριστικά κατοίκου της περιοχής, ορισμένοι μάλιστα τον παρομοιάζουν με τον θυμόσοφο ποιητή Γιουνούς Εμρέ. Από την πλευρά του ο καθηγητής Καλών Τεχνών Μαχμούτ Τολόν, που είχε την ιδέα της κατασκευής του αγάλματος, απαντώντας στις επικρίσεις, είπε ότι σκοπίμως δόθηκαν στο άγαλμα χαρακτηριστικά κατοίκου της περιοχής για να μην φαντάζει ξένο προς τη σημερινή πραγματικότητα του τόπου.
Ο γλύπτης Ισμαήλ Τάσοκου, που είναι από τα Βουρλά και συμμετείχε στην κατασκευή του έργου, είπε ότι ο Τολόν του ζήτησε να κάνει το κεφάλι του γλυπτού να μοιάζει και με τον Γιουνούς Εμρέ. Πρόσθεσε ότι ο ίδιος –λέγοντας «ή θα μοιάζει τον Αναξαγόρα ή τον Γιουνούς Εμρέ»– αρνήθηκε να συνεχίσει και να συμπράξει σε αυτό που τελικά έγινε.
Ο επίσης ντόπιος γλύπτης Φερίτ Φουρουντσού λέει ότι «το άγαλμα έτσι όπως είναι δεν αρμόζει στην πόλη. Σκοπός ήταν να γίνει ένα άγαλμα του Αναξαγόρα αλλά αυτό απέχει από αυτό. Έχει και τεχνικά προβλήματα. Το σαρίκι στο κεφάλι δεν έχει σχέση με την αρχαία Ελλάδα. Αν θέλουμε άγαλμα του Αναξαγόρα πρέπει να του μοιάζει».