Κατά 5,65% αυξήθηκαν οι διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης το 2016 σε σύγκριση με την προηγούμενή της χρονιά, ενώ περίπου αντίστοιχη ποσοστιαία αύξηση αναμένεται και για φέτος. Παράλληλα, ο κλάδος σχεδιάζει καμπάνια προσέλκυσης περισσότερων τουριστών από γειτονικές χώρες, αλλά και από αυτές με τις οποίες η Θεσσαλονίκη συνδέεται αεροπορικά.
Εξάλλου, σε ποσοστό 96% οι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης επιθυμούν να ξαναέρθουν στην πόλη, ενώ το 97% αναφέρει ότι θα προτείνει τη Θεσσαλονίκη ως προορισμό (για αναψυχή, δουλειά ή συνέδριο) και σε άλλα άτομα του περιβάλλοντός του.
Η Τουρκία, η Ρουμανία, η Βουλγαρία και η Σερβία & Μαυροβούνιο συμπεριλαμβάνονται στις 10 κύριες αλλοδαπές αγορές, αντιπροσωπεύοντας το 23% των διανυκτερεύσεων αλλοδαπών στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης.
Τα παραπάνω στοιχεία προέρχονται από έρευνα της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, σε ό,τι αφορά το προφίλ αλλά και το βαθμό ικανοποίησης των επισκεπτών από τα ξενοδοχεία της πόλης.
Οι Έλληνες και ξένοι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης, για αναψυχή ή για επαγγελματικούς λόγους, εμπιστεύονται την πόλη, αποκομίζουν θετικότερες εμπειρίες από αυτά που προσδοκούν προτού ξεκινήσουν το ταξίδι τους και μένουν ευχαριστημένοι από τη διαμονή τους στα ξενοδοχεία.
Η παρουσίαση της έρευνας πραγματοποιήθηκε από τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης Αριστοτέλη Θωμόπουλο σε ειδική εκδήλωση σε ξενοδοχείο της πόλης. Ωστόσο, παρά τα θετικά συμπεράσματα της έρευνας, ο Αρ. Θωμόπουλος σημείωσε ότι με βάση τις απαντήσεις υπάρχουν πτυχές του προορισμού (π.χ. καθαριότητα, ηχορύπανση, θέματα ασφάλειας, μετακινήσεις με μέσα μαζικής μεταφοράς, πλατείες και πεζοδρόμια) που χρήζουν περαιτέρω βελτίωσης.