Σε μία από τις πιο επικερδείς παραχωρήσεις του Δημοσίου αναδεικνύεται το «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς η επικείμενη 20ετής παράταση της σύμβασης θα φέρει μερίσματα ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ στα κρατικά ταμεία. Το ελληνικό Δημόσιο, ως μέτοχος πλειοψηφίας, επιθυμεί να προχωρήσει η συμφωνία, με δεδομένα και τα 600 εκατ. ευρώ που θα εισπράξει το ΤΑΙΠΕΔ – την προηγούμενη διετία το τίμημα που συζητούσε η Hochtief με το Ταμείο ήταν περίπου στα 200 εκατ. ευρώ.
Για να γίνει επέκταση της σύμβασης που προβλέπει τη δημιουργία νέου τέρμιναλ, η επιβατική κίνηση θα πρέπει να υπερβεί τους 21 εκατ. επιβάτες. Το 2016 έκλεισε με πάνω από 20 εκατ. επιβάτες.
Όπως σημειώνει το Πρώτο Θέμα, το οποίο φέρνει στη δημοσιότητα το χρυσό deal, στην κυβέρνηση τρίβουν τα χέρια τους καθώς δημιουργούνται σημαντικές υπεραξίες ενόψει και της πώλησης του 30% των μετοχών του «Ελ. Βενιζέλος» που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ.
Σε περίπτωση που η σύμβαση επεκταθεί έως το 2046 (από το 2026 που είναι σήμερα), το ελληνικό Δημόσιο, ως κάτοχος του 55%, θα πρέπει να συνεισφέρει στο κομμάτι της χρηματοδότησης. Στο οικονομικό επιτελείο εξετάζουν το ενδεχόμενο να αξιοποιηθούν τα αποθεματικά του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, τα οποία όμως προορίζονται για την κάλυψη δανειακών αναγκών, γι’ αυτό και θα πρέπει να υπάρξει συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Πάντως το επόμενο βήμα, που είναι η προκήρυξη του διαγωνισμού για την πώληση του 30% που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, αναμένεται να γίνει με πολύ θετικούς οιωνούς, όπως σημειώνει η εφημερίδα. «Με τους όρους αυτούς φαίνεται να κάμπτονται και οι αντιρρήσεις ως προς την εκχώρηση του ποσοστού του αεροδρομίου που είχε εκφράσει παλιότερα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης», λέει το ρεπορτάζ.