Παρουσίαση και επίδειξη του ηλεκτροκίνητου οχήματος «Πυρφόρος ΙΙ», στην ακαδημαϊκή κοινότητα και στο κοινό, πραγματοποιήθηκε σήμερα στο αμφιθέατρο πολυμέσων της κεντρικής βιβλιοθήκης του ΕΜΠ (Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου) από τα μέλη της ομάδας σπουδαστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου «Προμηθέας».
Το εξολοκλήρου ιδιοκατασκευασμένο ηλεκτρικό όχημα κατάφερε να αποσπάσει δύο εκ των συνολικά πέντε βραβείων στους ευρωπαϊκούς αγώνες εξοικονόμησης ενέργειας στις μεταφορές Shell Eco-Marathon 2016, που πραγματοποιήθηκαν στις αρχές Ιουλίου στο Λονδίνο. Τα βραβεία που απέσπασε η ομάδα ήταν «Τεχνικής Καινοτομίας» και «Επικοινωνιακής Στρατηγικής». Αξίζει να σημειωθεί ότι στο διαγωνισμό συμμετείχαν τουλάχιστον 200 ευρωπαϊκές ομάδες, από συνολικά 29 χώρες.
Ο 16πολικός σύγχρονος κινητήρας μόνιμων επιφανειακών μαγνητών (φωτ.: sem.ntua.gr)
Το όχημα «Πυρφόρος ΙΙ» κατάφερε να διανύσει 287 χιλιόμετρα με μόλις μία κιλοβατώρα (KWh) ενέργειας, εξασφαλίζοντας το πανελλήνιο ρεκόρ στη συγκεκριμένη πίστα του Λονδίνου, και κατετάγη στη 16η θέση μεταξύ 51 ομάδων που συμμετείχαν στην κατηγορία Prototype Battery Electric. Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επικεφαλής της ομάδας και υποψήφιος διδάκτωρ Χρήστος Κρασόπουλος, οι βραβεύσεις αυτές είναι το επιστέγασμα των προσπαθειών της «Προμηθέας» και αποτελεί μια τεράστια επιτυχία και δικαίωση για τους κόπους τους.
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας μέλη της ομάδας παρουσίασαν τις νέες αναβαθμίσεις που έχουν υλοποιηθεί στο «Πυρφόρος ΙΙ».
Συγκεκριμένα, το όχημα διαθέτει πλέον νέο ηλεκτρονικό μετατροπέα, ο οποίος παρέχει αυξημένη ικανότητα σε ρεύματα γραμμής –με έμφαση στα θερμικά φαινόμενα– υποστήριξη του τοπικού προγραμματισμού, χωρίς την απομάκρυνση του επεξεργαστή, μείωση του μεγέθους, αλλά και σημαντική ελαχιστοποίηση των απωλειών και του θορύβου. Επιπλέον, παρέχει βελτιωμένο έλεγχο και καλύτερη εμπειρία οδήγησης, υψηλή αξιοπιστία, εύκολη επιδιόρθωση και υψηλή απόδοση, της τάξης του 90%.
(Φωτ.: sem.ntua.gr)
Επίσης, στο νέο όχημα έχει γίνει επανασχεδιασμός του ηλεκτρολογικού κυκλώματος, με την υλοποίηση από την αρχή βοηθητικού κυκλώματος των 12V DC και την προσθήκη νέων προηγμένων δυνατοτήτων τηλεμέτρησης.
Ένα ακόμα κομμάτι του «Πυρφόρου ΙΙ» που έχει διαμορφωθεί από την αρχή, είναι ο σχεδιασμός του κελύφους που επιτρέπει την τοποθέτηση των ηλεκτρονικών συστημάτων, ενώ όλα τα κυκλώματα έχουν ενσωματωθεί σε μόλις δύο χώρους. Επίσης, το νέο εργονομικό τιμόνι παρέχει επιπλέον δυνατότητες και ευελιξία στον οδηγό, αφού με μια μικρή κίνηση έχει τον πλήρη έλεγχο των κουμπιών.
Αλουμινένιο σασί σχεδιασμένο σε πρόγραμμα CAD κατασκευασμένο από αλουμίνιο χαμηλού ειδικού βάρους
(φωτ.: sem.ntua.gr)
Όπως δήλωσε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο Νικόλαος Νταβαρίντος, μέλος της «Προμηθέας», η ομάδα δέχτηκε τα συγχαρητήρια των διοργανωτών των ευρωπαϊκών αγώνων για το σύστημα φρένων του οχήματος.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι στο ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα του οχήματος δεν περιλαμβάνεται κανένα εμπορικό τμήμα, αλλά έχει κατασκευαστεί εξολοκλήρου από μέλη της ομάδας, αξιοποιώντας τεχνογνωσία και τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί στο Εργαστήριο Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών Ισχύος της Σχολής, δημιουργώντας ουσιαστικά μια δική του ξεχωριστή κατηγορία στο διαγωνισμό.