Μόλις λίγα 24ωρα πριν από το ταξίδι του Αλέξη Τσίπρα στο Πεκίνο (το οποίο από προετοιμάζεται εδώ και μήνες από την ελληνική κυβέρνηση), η πώληση του ΟΛΠ στην κινεζική Cosco δημιουργεί… φουρτούνες στο Μέγαρο Μαξίμου. Το νομοσχέδιο Δρίτσα που περιλαμβάνει το κείμενο με τη σύμβασης παραχώρησης, και κατατέθηκε τα μεσάνυχτα της Τρίτης στην προπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, αποτέλεσε κόκκινο πανί για την εταιρεία.
Με επιστολή-βόμβα η Cosco άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην προχωρήσει στην εξαγορά του 67% του ΟΛΠ καθώς είδε ότι το τελικό κείμενο είναι αλλαγμένο σε επτά βασικά σημεία.
Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε για τις αλλαγές, αλλά και για την επιστολή της κινεζικής εταιρείας, μετά την επιστροφή του από τις Βρυξέλλες. Πληροφορίες της Ναυτεμπορικής αναφέρουν ότι ούτε το Μαξίμου ούτε το ΤΑΙΠΕΔ γνώριζαν για την πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας την οποία η Cosco χαρακτηρίζει «πλήρη ανατροπή των συμφωνηθέντων».
Με δεδομένο ότι ο Αλέξης Τσίπρας επιθυμεί να έχει μαζί του στην Κίνα μια επικυρωμένη από τη Βουλή συμφωνία για το πρώτο λιμάνι της χώρας, τελικά ο Θοδωρής Δρίτσας αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν αλλαγές σε σημεία του νομοσχεδίου τα οποία έθιγε η Cosco.
Σύμφωνα με Τα Νέα, μεταξύ των σημαντικότερων από τις διατάξεις που μονομερώς απαλείφθηκαν ξεχωρίζει ρύθμιση που έδινε το δικαίωμα στη νέα διοίκηση του ΟΛΠ να εκδίδει, όπως κάθε ιδιωτική εταιρεία, νέους κανονισμούς που αφορούν μεταξύ άλλων και τις εργασιακές σχέσεις. Επίσης, διαγράφηκε διάταξη που προέβλεπε ότι η δημόσια διοίκηση θα υποχρεούται να χορηγεί την έγκριση και τις άδειες για έργα (π.χ. κατασκευή νέας προβλήτας) εντός σύντομου χρονικού διαστήματος από την υποβολή της σχετικής μελέτης.