Μέχρι τις 29 Απριλίου αναμένεται να έχει στα χέρια του ο Ευκλείδης Τσακαλώτος τις προτάσεις της πενταμελούς ομάδας που συστήθηκε με σκοπό να αλλάξει ό,τι ξέρουμε έως σήμερα για τη φορολόγηση των οχημάτων και για τα τέλη κυκλοφορίας. Η ομάδα, που αποτελείται από στελέχη των υπουργείων Μεταφορών και Περιβάλλοντος, προκαλεί ήδη… ανησυχία στους κατόχους των ΙΧ, με δεδομένη την πίεση των δανειστών για μέτρα που θα καλύψουν το δημοσιονομικό κενό.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έχει πέσει η πρόταση για αύξηση του φόρου τόσο στη βενζίνη όσο και στα αυτοκίνητα.
Εκτός αυτού, τους τελευταίους 10 μήνες στελέχη και υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών διακινούν σενάρια για κατάργηση του κυβισμού των οχημάτων ως βάση για τη φορολόγηση των ιδιοκτητών τους. Αντί αυτού προτείνεται η φορολόγηση να γίνεται στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
Ζητούμενο παραμένει το πώς θα προσδιορίζεται η πραγματική τιμή ενός αυτοκινήτου· μία από τις λύσεις που εξετάζεται είναι να χρησιμοποιηθεί το σύστημα που εφαρμόζουν οι ασφαλιστικές εταιρείες. Όλα δείχνουν πάντως ότι οι όποιες αλλαγές θα ισχύσουν από το 2017.