Τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που περίμενε η κυβέρνηση έφερε τελικά το ραντεβού του Αλέξη Τσίπρα με τους αγρότες. «Η απόφαση θα ληφθεί στις γενικές συνελεύσεις», είπαν χθες οι εκπρόσωποι των αγροτών, και όπως φαίνεται η απάντηση είναι κυκλοφοριακό μπλακ-άουτ και νέα μπλόκα.
Η λίστα των 25 σημείων που έδωσε η κυβέρνηση φαίνεται ότι δεν έπεισε τους αγρότες, αν και υπάρχουν φωνές που επισημαίνουν ότι η κατάσταση έφτασε στο «μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα».
Από τη μία, δηλαδή, χάνουν την καλλιεργητική περίοδο και από την άλλη έχουν στα χέρια τους προτάσεις που –κατά την άποψη πολλών– είναι χειρότερες από τις προηγούμενες.
Στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, η Όλγα Γεροβασίλη τόνισε ότι οι προτάσεις που παρουσίασε η κυβέρνηση «επιφέρουν μικρότερη επιβάρυνση, σε σχέση με το σημερινό καθεστώς, στους αγρότες που δηλώνουν εισόδημα έως 20.000, και οι οποίοι αποτελούν άνω το 90% του συνόλου». Η κυβερνητική εκπρόσωπος επισήμανε ότι η μεταρρύθμιση θα προχωρήσει, και κάλεσε τους μικρούς και μεσαίους αγρότες να μελετήσουν τις προτάσεις και να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα.
Στα Τέμπη, πάντως, ένα νέο μπλόκο στήθηκε στη γέφυρα του Στομίου, στον Πηνειό. Με την κίνηση αυτή δημιουργείται κυκλοφοριακό έμφραγμα στην κοιλάδα, αφού πλέον μπλοκάρεται η εναλλακτική διαδρομή από τον παραλιακό άξονα του νομού.
Τρακτέρ στα Τέμπη (φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Στη Νίκαια οι αγρότες, που δεν κατέβηκαν έτσι και αλλιώς στην Αθήνα, δηλώνουν ότι παραμένουν σε «θέση μάχης», αφού το Μαξίμου δεν έχει απαντήσει στο αίτημά τους για ξεχωριστή συνάντηση, με άξονα ένα κείμενο πέντε αιτημάτων. Αύριο, δύο λεωφορεία θα αναχωρήσουν για τον Προμαχώνα σε ένδειξη συμπαράστασης στους αγρότες του συγκεκριμένου μπλόκου.
Μετά το σύντομο «διάλειμμα» το μεσημέρι οι αγρότες έκλεισαν και πάλι το τελωνείο του Προμαχώνα, για φορτηγά και νταλίκες. Στο δε μπλόκο της Εξοχής η απόφαση που αναμένεται είναι επίσης κλείσιμο των συνόρων με τη Βουλγαρία.
Επ’ αόριστον κλείσιμο του κόμβου των Μικροβηθών, αλλά και των παράδρομων, αποφάσισαν οι εκεί αγρότες. Δεν αποκλείεται μάλιστα να κόψουν την Ελλάδα στα δύο κλείνοντας και την παλιά εθνική οδό Βόλου-Αθήνας, που σήμερα αποτελεί την εναλλακτική διαδρομή.