Μέσω του γερμανικού Τύπου διέρρευσε τελικά το έγγραφο των 47 σελίδων που έστειλε η Αθήνα στους θεσμούς και το οποίο αποτελεί το ελληνικό προσχέδιο για τη συμφωνία. Σύμφωνα με το έγγραφο, το Μαξίμου προτείνει πρωτογενές πλεόνασμα 0,6% το 2015 και 1,5% το 2016. Το 2017 το πλεόνασμα εκτιμάται ότι θα φτάσει στο 2,5% με τελικό στόχο το 3,5% για την περίοδο 2018-2022.
Σχετικά με το… καυτό θέμα του ΦΠΑ που αποτέλεσε και το βασικό σημείο διαφωνίας στη συνάντηση του Αλέξη Τσίπρα με τον Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ στις Βρυξέλλες, η Ελλάδα προτείνει τρεις συντελεστές –6%, 11% και 23%. Στον χαμηλό συντελεστή θα ενταχθούν μόνο τα φάρμακα, τα βιβλία και τα θέατρα. Στον μεσαίο οι εφημερίδες, τα περιοδικά και τα βασικά φρέσκα τρόφιμα, ενώ με 11% η ελληνική πρόταση φορολογεί επίσης τον τουρισμό, την ενέργεια και το νερό.
Στο 23% θα ενταχθούν τα περισσότερα τρόφιμα, τα είδη αλιείας (εκτός από τα ψάρια), τα γλυκά, τα μακαρόνια, τα σάντουιτς, οι σάλτσες και πληθώρα άλλων προϊόντων. Ο φόρος πολυτελείας θα αυξηθεί από το 10% στο 13% και θα αφορά τα αυτοκίνητα άνω των 2.500 κυβικών, τα σκάφη αναψυχής, τις πισίνες, τα ανεμόπτερα, τα ελικόπτερα και τα αεροσκάφη.
Περίπου 220 εκατ. ευρώ υπολογίζει η κυβέρνηση να συγκεντρώσει από την έκτακτη εισφορά. Για τα εισοδήματα έως 20.000 ευρώ ο προτεινόμενος συντελεστής είναι όσο και σήμερα, δηλαδή στο 0,7%. Στις υπόλοιπες κατηγορίες:
- Από 20.001 ευρώ έως 30.000 ετήσιο εισόδημα η έκτακτη εισφορά είναι στο 1,4%.
- Από 30.001 ευρώ έως 50.000 ετήσιο εισόδημα η έκτακτη εισφορά είναι στο 2%.
- Από 50.001 ευρώ έως 100.000 ετήσιο εισόδημα η έκτακτη εισφορά είναι στο 4%.
- Από 100.001 ευρώ έως 500.000 ετήσιο εισόδημα η έκτακτη εισφορά είναι στο 6%.
- Από 500.001 ευρώ και πάνω η έκτακτη εισφορά είναι στο 8%.
Εισφορά ύψους 1,064 δισ. ευρώ θα κληθούν να πληρώσουν οι μεγάλες επιχειρήσεις. Η ελληνική πρόταση προβλέπει να επιβληθεί έκτακτος φόρος με συντελεστές που θα φτάνουν το 10% σε επιχειρήσεις με ετήσια κέρδη άνω των 5 εκατ. ευρώ. Από το φόρο στις τηλεοπτικές διαφημίσεις υπολογίζονται έσοδα 100 εκατ. ευρώ ενώ από τα ανασφάλιστα οχήματα και τα οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ έσοδα 120 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε ΕΔΩ όλο το προσχέδιο της ελληνικής πρότασης στα αγγλικά.