Ανοιξε στην αίθουσα του Ελληνικού Κέντρου του Λονδίνου εικαστική έκθεση με θέμα Ορθοδοξία:Τρεις καλλιτέχνες – Τρεις τεχνικές – Ένα Θέμα. Δείτε τους πίνακες στο τέλος του άρθρου.
Ο φωτογράφος Δώρος Παρτασίδης, ο καλλιτέχνης του γυαλιού Γιώργος Παπαδόπουλος και ο αγιογράφος Ελευθέριος Φουλίδης εκθέτουν έργα τους με θέμα την Ορθοδοξία, δημιουργώντας ένα κατανυκτικό σκηνικό ενόψει του Πάσχα.
Την έκθεση που έχει επιμεληθεί η αρχιτέκτονας και χορογράφος Βίκυ Σπανοβαγγέλη εγκαινίασε ο Αρχιεπίσκοπος Θυατείρων και Μεγάλης Βρετανίας Γρηγόριος, υπό την αιγίδα του οποίου τελεί η έκθεση, παρουσία της υπουργού Βόρειας Ιρλανδίας της βρετανικής κυβέρνησης Τερέζα Βίλιερς και πλήθους μελών, παραγόντων και φίλων της παροικίας.
Στο χαιρετισμό του ο κ. Παρτασίδης σημείωσε ότι «η έκθεση αποτελεί μια μελέτη του ρόλου, της σημασίας και της εμπειρίας που συνιστά η Ορθοδοξία στη θρησκευτική και πολιτιστική μας ζωή. Η ιδέα του συνδυασμού των τριών διαφορετικών εικαστικών τύπων προέκυψε μέσω της κοινής απόπειρας των τριών καλλιτεχνών να εξερευνήσουν τη σύνδεση μεταξύ θρησκείας και τέχνης».
Ο αναγνωρισμένος στην Κύπρο και τη διασπορά φωτογράφος Δώρος Παρτασίδης αναφέρει στο σημείωμά του στον κατάλογο της έκθεσης ότι «η σύνδεση μεταξύ πιστού και εικόνας, η εμπειρία του τελετουργικού της προσευχής και του προσκυνήματος σε εκκλησίες της Κύπρου και της Βρετανίας ήταν αυτή που τον ενέπνευσε».
Ο Γιώργος Παπαδόπουλος σχολιάζει ότι «το γυαλί είναι το ιδανικό υλικό για να αποδώσει το παράθυρο μεταξύ του ανθρώπινου και του θείου που ανέκαθεν αποτελούσε για τους πιστούς η εικόνα», ενώ ο Ελευθέριος Φουλίδης από την περιοχή της Κοζάνης συνδυάζει την παραδοσιακή βυζαντινή τέχνη με το πνεύμα του 21ου αιώνα.
Ο συνδυασμός αυτών των διαφορετικών μορφών τέχνης και καλλιτεχνικών προσεγγίσεων ήταν μία ευχάριστη πρόκληση για την επιμελήτρια, κ. Σπανοβαγγέλη: «Η πρόκληση του εγχειρήματος είναι αυτή που καθιστά επιτυχές το αποτέλεσμα», είπε και πρόσθεσε: «Από τη μία πλευρά έχουμε ισχυρές αντιθέσεις μεταξύ διαφορετικών περιόδων, μεθόδων και τεχνικών, αλλά από την άλλη αυτές οι αντιθέσεις λειτουργούν ως γέφυρες.
Ο ρεαλισμός και η ανθρώπινη ματιά της φωτογραφίας του Παρτασίδη περικλείουν την καταγραφή της βαθιάς πίστης και αυτή αντανακλάται στην εικόνα τόσο της παραδοσιακής αγιογραφίας όσο και της σύγχρονης τεχνικής της ζωγραφιάς σε γυαλί. Είναι αυτό που ονομάζω πρίσμα φώτων. Όλα συγχωνεύονται μεταξύ τους αλλά διατηρούν τις διακριτές φωνές τους».
Δείτε τους πίνακες στο τέλος του άρθρου.