Τον ερχόμενο Ιούλιο εκτιμάται ότι θα παραδοθεί το πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, από την Κάτω Αχαΐα έως τον Πύργο, μήκους 65 χιλιομέτρων, ενώ το δεύτερο τμήμα, από το Μιντιλόγλι έως την Κάτω Αχαΐα, μήκους 10 χιλιομέτρων, προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως τα τέλη Νοεμβρίου του 2025, οπότε και θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία ολόκληρος ο αυτοκινητόδρομος.
Αυτά δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, σημειώνοντας ότι η πρόοδος των εργασιών στον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο έχει ξεπεράσει το 73%. Όταν δοθεί στην κυκλοφορία, αναμένεται να μειώσει τον χρόνο μετακίνησης μεταξύ των δύο πόλεων, αλλά και τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Αθήνας και Πύργου σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά. Το εν εξελίξει έργο, συνολικού μήκους 74,8 χιλιομέτρων, υλοποιείται από την Ολυμπία Οδό Α.Ε., με τη συνεργασία των εταιρειών ΑΚΤΩΡ, AVAX και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Παράλληλα, ο Ν. Ταχιάος έχει επισημάνει ότι η ολοκλήρωση του οδικού άξονα φέρνει στην επιφάνεια το εκκρεμές ζήτημα της κατασκευής του τμήματος Πύργος – Κόμβος Αλφειού – Καλό Νερό – Τσακώνα, το οποίο θα ενισχύσει τη σύνδεση της Δυτικής με την Ανατολική Πελοπόννησο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ζητηθεί από την Ολυμπία Οδό η πρόταση της για την κατασκευή αυτού του τμήματος που όμως η μορφή της εξαρτάται αφενός από τη διαχείριση του θέματος της περιβαλλοντικά προστατευόμενης περιοχής της λίμνης Καϊάφα και αφετέρου από τις διαπραγματεύσεις που πρέπει να γίνουν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Με την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, η Ολυμπία Οδός θα μετατραπεί σε έναν από τους μεγαλύτερους της Ελλάδας. Θα επεκταθεί κατά 75 χιλιόμετρα, φτάνοντας συνολικά τα 285 χιλιόμετρα, ενώ για την κατασκευή του θα πραγματοποιηθεί διαπλάτυνση της υφιστάμενης εθνικής οδού στα πρώτα 13 χιλιόμετρα και νέα χάραξη στα υπόλοιπα 61,5 χιλιόμετρα. Πρόκειται για έναν δρόμο υψηλών προδιαγραφών, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης, σχεδιαστική ταχύτητα 120km/h, 8 ανισόπεδους κόμβους και ημικόμβους.