Θεσσαλονίκη και Ντουμπάι, όσο και αν μοιάζει απίστευτο, έχουν κάτι κοινό – κι αυτό δεν είναι η ηλιοφάνεια, ούτε η υγρασία, αλλά το γεγονός πως σαρώνουν σε πωλήσεις! Οι λαμπάδες «μετρό Θεσσαλονίκης» και «σοκολάτα Ντουμπάι» κερδίζουν φέτος τα περισσότερα… ανάμματα στον σκληρό ανταγωνισμό για τη θέση της κορυφής στις προτιμήσεις του κόσμου.
Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Αλέξης Γεράκης, που μαζί με τον αδερφό του κατασκευάζουν χειροποίητες λαμπάδες σε εκατοντάδες θέματα και σχήματα, φέτος τα γούστα των Θεσσαλονικέων έχουν σε πρώτο πλάνο το νέο μέσο μαζικής μεταφοράς της πόλης, το μετρό, που ναι, έγινε και λαμπάδα.
«Έχουμε ήδη διαθέσει πάρα πολλές λαμπάδες μετρό και άλλες τόσες έχουμε σε παραγγελίες και κρατήσεις. Η λειτουργία και η είσοδός του στην καθημερινότητά μας μάλλον έχει αφήσει καλό αποτύπωμα κι έτσι μας τις ζητούν ξανά και ξανά, ενώ η μόδα Ντουμπάι που πάει σχεδόν παντού, από γλυκά μέχρι φαγητά και τσουρέκια, δεν μας άφησε απ’ έξω», λέει ο Αλ. Γεράκης.
Από τα χέρια τους περνούν κάθε χρόνο χιλιάδες λαμπάδες και όλο και περισσότερα σχέδια προστίθενται, με την επικαιρότητα να δίνει αρκετές φορές την ιδέα – όπως στην περίπτωση του μετρό Θεσσαλονίκης, μιας και θα είναι και το πρώτο Πάσχα που θα χρησιμοποιηθεί από τους πολίτες.
Το 1988, πρώτη χρονιά παραγωγής με λίγες λαμπάδες μόνο για φίλους και συγγενείς, ο πατέρας τους ξεκίνησε διστακτικά την επιχείρηση και σήμερα τα δυο αδέρφια ετοιμάζουν σχεδόν όλο το χρόνο λαμπάδες για να προλάβουν τις παραγγελίες επιστρατεύοντας τη φαντασία τους και την εμπειρία στον επαγγελματικό τους χώρο, μαζί με την τεχνική.
Έχουν μάλιστα φτάσει σε σημείο οι λαμπάδες τους από τη Θεσσαλονίκη να κάνουν υπερατλαντικό ταξίδι και να φτάνουν μέχρι και την Αυστραλία.
«Καλοκαιρινές διακοπές εσείς, λαμπάδες εμείς. Χριστούγεννα ο κόσμος όλος, κι εμείς κάνουμε πασχαλινή σεζόν για να προλάβουμε τις παραγγελίες. Στο εξωτερικό κάνουν θραύση κυρίως όσες λαμπάδες έχουν πιο έντονο το ελληνικό στοιχείο, όπως το σουβλάκι “με απ’ όλα” μέχρι και τζατζίκι, το ουζάκι, το μπουζούκι, η ποντιακή λύρα και το κλαρίνο, αλλά και λαμπάδες που αποτυπώνουν τα φίλαθλα συναισθήματα του κόσμου», λέει ο Αλέξης Γεράκης.
Συμπληρώνει πως τα τελευταία 20 χρόνια έχουν κατασκευαστεί πάνω από 2.000 σχέδια και με τον αδελφό του συνεχίζουν ακάθεκτοι, ενώ είναι ανοιχτοί σε προτάσεις που μπορεί να προκύψουν από φίλους, το οικογενειακό τους περιβάλλον και τη μεγάλη οθόνη.
«Οι μισές λαμπάδες [με σχήματα] προέκυψαν από ιδέες των πελατών μας. Εξάλλου, είναι προτεραιότητά μας ο πελάτης, και μας κάνει χαρούμενους όταν βλέπουμε τις δημιουργίες μας σε πολλές φωτογραφίες στα social media και σε δεκάδες βίντεο στο TikTok, όπως γίνεται ήδη με τη λαμπάδα μετρό», καταλήγει ο ιδιοκτήτης του καταστήματος.