Για πιθανή παρουσία αγνώστου καυσίμου στο οποίο οφείλεται η πυρόσφαιρα που δημιουργήθηκε κατά την σύγκρουση των δυο τρένων στα Τέμπη κάνει λόγο το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) που παρουσιάζεται αυτή την ώρα στην ΕΣΗΕΑ.
Σύμφωνα με όσα έχουν προκύψει από την έρευνα του Οργανισμού από τη φωτιά έχασαν τη ζωή τους 5 με 7 άτομα ενώ τα υπόλοιπα σκοτώθηκαν από την σύγκρουση.
Τις παθογένειες του ελληνικού σιδηρόδρομου παρουσιάζει στην ουσία το πόρισμα για τα αίτια που προκάλεσαν την τραγωδία των Τεμπών.
Πέρα από τη διαπίστωση ότι ο τεχνικός εξοπλισμός των δύο τρένων δεν δικαιολογεί την πυρόσφαιρα, η οποία οφείλεται σε πιθανή παρουσία άγνωστου μέχρι τώρα καυσίμου, τα μέλη του Οργανισμού μίλησαν για τις ευθύνες του σταθμάρχη, του οποίου όπως είπαν ο συνήθης φόρτος εργασίας του είχε επιβαρυνθεί σοβαρά από μια σειρά επιβαρυντικών παραγόντων. Υπήρχε μια σειρά από τεχνικές βλάβες, τόσο προσωρινές όσο και λιγότερο προσωρινές, οι οποίες δημιούργησαν πρόσθετα καθήκοντα ή έκαναν τα υπάρχοντα καθήκοντα πιο δύσκολα.
Όπως ειπώθηκε αν είχε ολοκληρωθεί η περίφημη σύμβαση 717 το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Σημαντικό ρόλο έπαιξαν επίσης οι ελλείψεις στη στελέχωση του δικτύου που έχει την ευθύνη για τον σιδηρόδρομο ενώ επισημάνθηκε και ότι ο ΟΣΕ δεν είχε εκσυγχρονίσει τις διαδικασίες και δεν είχε αντιληφθεί ότι οι κίνδυνοι μπορούσαν να αντιμετωπιστούν μόνο με τον Γενικό Κανονισμό Ασφαλείας.
Ο Οργανισμός δημοσίευσε το πρωί στην ιστοσελίδα του το πόρισμά του στα αγγλικά, (εδώ) ενώ όπως επισημαίνεται, τις επόμενες ημέρες θα ακολουθήσει και η ελληνική έκδοση.