Στην… αύξηση του τζίρου κατά 50% σε 6 από τα μεγαλύτερα νυχτερινά κέντρα της χώρας οδήγησε η επιχείρηση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων με την κωδική ονομασία «Πυρετός το Σαββατόβραδο».
Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ για την εκτέλεση της επιχείρησης η οποία έφερε στο φως σημαντικές αδήλωτες εισπράξεις χρησιμοποιήθηκαν σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία.
Πιο συγκεκριμένα και με τη χρήση στοιχείων από το e-send και το myDATA, εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης ακόμα και αναρτήσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρατηρήθηκε:
* Αύξηση τζίρου, σε 6 από τα μεγαλύτερα νυχτερινά κέντρα της χώρας, όπου από την έναρξη της δράσης εμφάνισαν κατά μέσο όρο 50% παραπάνω τζίρο.
* Μεγάλη απόκλιση στις εισπράξεις, που έφτανε μέχρι και το 272%.
* Μείωση αποκλίσεων: τα κέντρα με σημαντικές αποκλίσεις μειώθηκαν σε 6.
Πώς έγιναν οι έλεγχοι:
Οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ από το Σάββατο 18/1 και για κάθε Σάββατο, βρέθηκαν στα 29 μεγαλύτερα νυχτερινά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, από το άνοιγμα έως και τις πρώτες πρωινές ώρες.
Ειδικότερα επί δύο Σάββατα, ένας ελεγκτής ήταν μόνιμα στο κεντρικό ταμείο και άλλος ένας στο σημείο όπου διοχετεύονται τα λουλούδια (Σάββατα 2 και 3). Οι ελεγκτές κατέγραφαν όλη την κίνηση και τις συναλλαγές, ενώ ταυτόχρονα, παρακολουθούσαν τη διαβίβαση των αποδείξεων στο myDATA. Στη συνέχεια, συνέκριναν αυτά τα στοιχεία με τις εισπράξεις του προηγούμενου Σαββάτου (Σάββατο 1), όπως αυτά είχαν διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ.
Τα επόμενα τρία Σάββατα (Σάββατα 4,5,6) οι ελεγκτές επισκέφθηκαν μόνο τις επιχειρήσεις που εμφάνιζαν σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των στοιχείων που διαβιβάστηκαν, των στοιχείων που έχουν εκδοθεί και των δεδομένων που ανέδειξε ο αλγόριθμος. Όπου διαπιστώθηκαν παραβάσεις, επιβλήθηκαν πρόστιμα και αναστολή λειτουργίας του καταστήματος.