Πόσα είδη ποντιακής λύρας υπάρχουν; Σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιούνταν το καθένα, και σε ποια σημεία διαφέρουν η μουσική του ανατολικού Πόντου από τη μουσική του δυτικού; Με αυτά τα ερωτήματα ως βάση, το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (ΚΩΘ), άρρηκτα δεμένο με τη ζωή και την ιστορία της πόλης, πραγματοποίησε στις αρχές Φεβρουαρίου μια «εκπαιδευτική παράσταση» που αξίζει να παρακολουθήσει κανείς, όσο κι αν θεωρεί ότι γνωρίζει τις απαντήσεις.
Η κατάμεστη αίθουσα του Βαφοπούλειου Πνευματικού Κέντρου αποδεικνύει άλλωστε το ενδιαφέρον που δείχνουν οι Θεσσαλονικείς για την ποντιακή μουσική, αλλά και την εμπιστοσύνη τους στο όνομα του Γιώργου Πουλαντζακλή.
Ενταγμένη στο πλαίσιο της σειράς «Εκπαιδευτικά Προγράμματα 65+» του Ωδείου, η βραδιά της ποντιακής μουσικής περιλάμβανε την εθνομουσικολογική ανάλυση της Αναστασίας Ζαχαριάδου (δρ ΑΠΘ), αποσπάσματα από τις ιστορικές ηχογραφήσεις της Μέλπως Μερλιέ από το 1930, και φυσικά πολλή ποντιακή μουσική.
Τον Γιώργο Πουλαντζακλή (κεμεντζέ, κεμανέ) συνόδευσαν ο Χάρης Πορφυρίδης (λαούτο), ο Γιάννης Κουτσάκης (νταούλι), και η Αναστασία Ζαχαριάδου (κανονάκι).
Όσο για τον προσδιορισμό «65+»; Καμία σχέση! Αυτές οι επιμορφωτικές εκδηλώσεις του ΚΩΘ προσελκύουν κοινό όλων των ηλικιών, καθώς η μουσική –και πολύ περισσότερο η καλή μουσική– δεν γνωρίζει περιορισμούς.
Για να δείτε το αφιέρωμα του ERTflix στην ποντιακή βραδιά (παρουσίαση: Δημήτρης Αθανασόπουλος), πατήστε πάνω στην εικόνα: