Το ημερολόγιο έγραφε 8 Φεβρουαρίου του 1912 όταν πλήθος κόσμου –μαζί και ο πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος– συγκεντρώθηκαν στους στρατώνες του Ρουφ για να παρακολουθήσουν την πρώτη πτήση αεροπλάνου στην Ελλάδα, με πιλότο τον Εμμανουήλ Αργυρόπουλο.
Πραγματοποιήθηκε με το ιδιόκτητο Nieuport IV.G. 50 ίππων και κράτησε 16 λεπτά. Ο αεροπόρος διέγραψε κύκλους σε ύψος 300 περίπου μέτρων και προσγειώθηκε ομαλά.
Αμέσως μετά ακολούθησε και δεύτερη πτήση με συνεπιβάτη τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Ξεκίνησε από το Ρουφ και συνεχίστηκε πάνω από την Ακρόπολη και το Θησείο, για περίπου πέντε λεπτά. Ενθουσιασμένος μετά την προσγείωση, ο πρωθυπουργός, ο οποίος… βάφτισε το αεροπλάνο «Αλκυών», έκανε τις εξής προφητικές δηλώσεις: «Το αεροπλάνο ενδείκνυται ως όπλο των αδυνάτων. Η ριψοκίνδυνος μάλιστα και τολμηρά φύσις του Έλληνος θα καταστήσει τούτο λαμπρό εν πολέμω όπλον, μέλλον να προσφέρει μεγάλας υπηρεσίας».
Ο πιλότος της πρώτης επιτυχημένης πτήσης αεροπλάνου στην Ελλάδα ήταν γιος του Γεωργίου Αργυρόπουλου, πρεσβευτή της Ελλάδας στην Αγία Πετρούπολη. Ο Εμμανουήλ είχε σπουδάσει ηλεκτρολόγος μηχανικός στη Γερμανία, αλλά εγκατέλειψε το επάγγελμα και σπούδασε στη Γαλλία αεροπλοΐα αποκτώντας δίπλωμα ιδιώτη χειριστή αεροπλάνου. Επέστρεψε στην Ελλάδα τον Ιανουάριο του 1912 φέρνοντας μαζί του συσκευασμένο το Nieuport IV.G.
Κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους ζήτησε και κατατάχθηκε στη Στρατιωτική Αεροπορία με το βαθμό του ανθυπολοχαγού. Μετά την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης (26 Οκτωβρίου 1912) ο Εμμανουήλ Αργυρόπουλος ανακάλυψε στην πόλη ένα εγκαταλειμμένο τουρκικό Bleriot XΙ-2 με την ονομασία «Vatan» (Πατρίδα). Το αεροπλάνο ήταν δωρεά του Νουρί Πασά προς την οθωμανική κυβέρνηση.
Μιας και ήταν παρόμοια με τα ελληνικά Farman, ο Έλληνας πιλότος είχε πρόσβαση σε ανταλλακτικά. Είναι άγνωστο πόσες πολεμικές αποστολές έκανε με αυτό. Μάλιστα οι Τούρκοι, νομίζοντας ότι πρόκειται για δικό τους αεροπλάνο, δεν τον ενοχλούσαν καθόλου με τα πυρά τους.
Στις 4 Απριλίου 1913 απογειώθηκε για αναγνωριστική πτήση έχοντας ως συνεπιβάτη τον πολιτικό, στρατιωτικό και λογοτέχνη Κωνσταντίνο Μάνο, ο οποίος είχε πολεμήσει στην Κρήτη, τη Μακεδονία και την Ήπειρο και είχε τεράστια συνεισφορά στην απελευθέρωση της Πρέβεζας.
Ο Κωνσταντίνος Μάνος ήταν θείος της Ασπασίας (Μάνου), συζύγου αργότερα του πρόωρα χαμένου από δάγκωμα πιθήκου βασιλιά Αλέξανδρου.
Δυστυχώς στην πτήση αυτή το αεροπλάνο έπεσε σε κακοκαιρία, με αποτέλεσμα να συντριβεί 500 μέτρα από τον Λαγκαδά και οι δύο επιβαίνοντες να σκοτωθούν. Τους αδικοχαμένους ήρωες, τους πρώτους νεκρούς της Πολεμικής Αεροπορίας, θρήνησε σύμφωνα με τις εφημερίδες της εποχής όλη η Ελλάδα.