Αν και οι πηγές, ανάλογα την εκκλησία την οποία εκπροσωπούν, ερίζουν για πλήθος στοιχείων που αφορούν την Αγία Νίνα (280-338 ή 340), συμφωνούν πως πρόκειται για μια απο τις πιο σημαντικές προσωπικότητες του χριστιανισμού στη Γεωργία καθώς πιστεύεται πως εκείνη τον κήρυξε στα τότε γνωστά εδάφη της χώρας, γεγονός που τελικά οδήγησε στον εκχριστιανισμό της Ιβηρίας.
Πολλές είναι οι πηγές που συγκλίνουν ως προς το μέρος της γέννησής της, την Κολάστρη της Καππαδοκίας.
Η οικογένειά της, σύμφωνα με άλλες πηγές, ήταν ελληνόφωνη.
Η Ρωμαιοκαθολική και η Ορθόδοξη Εκκλησία διαφωνούν σε διάφορα σημεία της γνωστής βιογραφίας της Αγίας Νίνας, κυρίως για την καταγωγή και την οικογένειά της.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία λέει…
Κατά τη διάρκεια των παιδικών της χρόνων, μεγάλωσε με μία καλόγρια, στη Βηθλεέμ. Ο θείος της τότε που ήταν πατριάρχης Ιεροσολύμων, τη βοήθησε να πάει στη Ρώμη, όπου κατόπιν πήγε στη Ιβηρία για να κηρύξει τον χριστιανισμό. Ο θρύλος λέει ότι ήρθε η Παναγία στον ύπνο της και της είπε να πάει εκεί. Πηγαίνοντας στην Ιβηρία, κυνηγήθηκε από τον Τιριδάτη Γ΄ της Αρμενίας, περνώντας το Βασίλειο της Αρμενίας. Στην Αρμενία άνηκε σε μια κοινότητα με 35 παρθένες, οι οποίες τελικά δολοφονήθηκαν όλες από τον Τιριδάτη, εκτός από αυτήν. Λίγο αργότερα και οι 35 γυναίκες αγιοποιήθηκαν από την Αρμενική Αποστολική Εκκλησία.
Η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία λέει…
Βάσει του Τυράννιου Ρουφίνου, αναφέρει: Η Νίνα δεν πήγε στην Ιβηρία με δική της βούληση, αλλά ήταν σκλάβα που μεταφέρθηκε εκεί, ενώ και το οικογενειακό δέντρο της δεν είναι ξεκάθαρο.
Ο θρύλος για την Αγία Νίνα
Σύμφωνα με τον θρύλο, η Νίνα έσωσε τη βασίλισσα Νανά της Ιβηρίας καθώς επίσης και τον βασιλιά Μίριαν Γ΄που χαμένος όπως ήταν σε ένα ταξίδι για κυνήγι, προσευχήθηκε στον Θεό της Νίνα και βρήκε τον δρόμο της επιστροφής. Το 327, ο Μίριαν ανακήρυξε τον χριστιανισμό ως την επίσημη θρησκεία του βασιλείου, με τη Νίνα να συνεχίζει το έργο της εκεί, μέχρι και τον θάνατό της.
Ο τάφος της βρίσκεται στο Μοναστήρι Μπόντμπε, στο Καχέτι, στην ανατολική Γεωργία.