Ένα πεζογραφικό καλλιγραφικό «μ», εμπνευσμένο από βυζαντινά χειρόγραφα, που βρίσκεται μέσα σε έναν κύκλο, που συμβολίζει τις σήραγγες του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου και τον διακόπτει δυναμικά, είναι η οπτική ταυτότητα του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο παραδίδεται στους πολίτες σε 17 ημέρες και έρχεται να αλλάξει την καθημερινότητά τους.
Το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης αποκαλύφθηκε σήμερα στη διάρκεια εκδήλωσης που έγινε στα γραφεία της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα και του αρμόδιου υφυπουργού, Νίκου Ταχιάου, του διευθύνοντος συμβούλου της Ελληνικό Μετρό Νίκου Κουρέτα και του διευθύνοντος συμβούλου της THEMA, Κάρλο Μπιάνκο, που έχει αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου.
Όπως επισημάνθηκε στη διάρκεια της εκδήλωσης, ο λογότυπος του μετρό αντανακλά το ιστορικό βάθος της πόλης, την καινοτομία και τον δυναμισμό του έργου, και το τελικό αποτέλεσμα της οπτικής ταυτότητας ισορροπεί μεταξύ της ιστορικής έμπνευσης και της σύγχρονης αισθητικής.
Το γράμμα «μ» έχει αποκτήσει μια καθαρή και γεωμετρική μορφή, αλληλοεπιδρώντας με τον κύκλο που το περιβάλλει, ενώ η σύνθεση του «μ» που οπτικά διακόπτει δυναμικά τον κύκλο, συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το Μετρό, αποδίδοντας τη δυναμική της κίνησης και της προόδου. Επίσης, προστέθηκε η λέξη «Metro», που συμβάλλει στην άμεση κατανόηση και αναγνωρισιμότητα της οπτικής ταυτότητας του νέου συστήματος μεταφορών και με στόχο να διασφαλίζεται ότι το λογότυπο είναι κατανοητό και εύκολα αναγνωρίσιμο από τους Έλληνες και από τους ξένους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης.
Για το σκεπτικό, τα διαφορετικά πικτογράμματα και τις σημάνσεις που θα χρησιμοποιηθούν για να καθοδηγούν το επιβατικό κοινό και τα άτομα με κινητικά προβλήματα που θα κάνουν χρήση του μετρό Θεσσαλονίκης, μίλησε η προϊσταμένη του τμήματος αρχιτεκτονικού της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, Χρυσούλα Κουστένη, επισημαίνοντας ότι σε κάθε σταθμό θα υπάρχουν 35 πινακίδες, με το λογότυπο, πικτογράμματα ή και γράμματα.
Σύμφωνα με την κ. Κουστένη, προτού γίνει η τελική επιλογή, έγινε έρευνα σε ξένα μετρό, όπως της Νέας Υόρκης και του Λονδίνου, και το λογότυπο που προκρίθηκε είναι εστιασμένο στο απόθεμα της τέχνης της Θεσσαλονίκης και της αρχιτεκτονικής της φυσιογνωμίας.
Μία στα 100.000 χρόνια η πιθανότητα αστοχίας
«Μία στα 100.000 χρόνια είναι η πιθανότητα αστοχίας του συστήματος στο μετρό Θεσσαλονίκης», επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας της THEMA, Κάρλο Μπιάνκο, με τον υφυπουργό Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο να σημειώνει ότι δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσει το μετρό χωρίς να υπάρχουν απόλυτες διασφαλίσεις ασφαλείας. «Ούτε η κατασκευάστρια κοινοπραξία, ούτε η λειτουργός θα αναλάμβαναν τέτοιο ρίσκο», υπογράμμισε. Οι επισημάνσεις αυτές σχετικά με την ασφάλεια των συστημάτων του μετρό Θεσσαλονίκης, έγιναν σήμερα στη διάρκεια της εκδήλωσης αποκαλυπτηρίων της οπτικής ταυτότητας του μετρό Θεσσαλονίκης, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα και του διευθύνοντος συμβούλου της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, Νίκου Κουρέτα.
Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία της THEMA, στην οποία συμμετέχει η ΑΤΜ που λειτουργεί και το μετρό του Μιλάνου (που έκλεισε 60 χρόνια λειτουργίας) και της Κοπεγχάγης, έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του μετρό Θεσσαλονίκης για τα επόμενα 11 χρόνια.
Άσκηση ετοιμότητας
Στο μεταξύ, άσκηση ετοιμότητας διεξήχθη σήμερα στο Μετρό Θεσσαλονίκης, με το σενάριο να θέλει φωτιά να ξεσπάει στο τελευταίο βαγόνι συρμού μεταξύ των σταθμών Ευκλείδη και Παπάφη- πιθανότατα από τοποθέτηση εκρηκτικού μηχανισμού. Υπάρχουν μόνο τραυματίες, οι περισσότεροι με αναπνευστικά προβλήματα που δέχονται τις πρώτες βοήθειες από ανθρώπους του ΕΚΑΒ, ενώ αστυνομικοί με ειδικά σκυλιά εντοπίζουν εκρηκτικό μηχανισμό και την υπόθεση αναλαμβάνει η Αντιτρομοκρατική. Βάσει του σεναρίου, υπάρχουν, μάλιστα, έξι μάρτυρες που είδαν τους δράστες να τοποθετούν τον εκρηκτικό μηχανισμό.