Το λαϊκό τραγούδι ήταν πάντα κυρίαρχο στη χώρα μας, και φυσικά έχει εξελιχθεί στην πορεία των χρόνων. Από τις επιρροές από το ρεμπέτικο, περάσαμε στην εξ Ανατολών έμπνευση –πες το και κλέψιμο–, ενώ κάποια στιγμή μπήκαν και μοντέρνα όργανα, όπως το συνθεσαϊζερ που μεσουράνησε στα μισά της δεκαετίας του ’70 και τη δεκαετία του ’80. Τις τρεις τελευταίες δεκαετίες πολλοί μιλάνε για την ποπ εισβολή στο λαϊκό τραγούδι. Και επειδή συνεχίζεται η εποχή της εικόνας, πολλές φορές εκπρόσωποι του λαϊκού μοιάζουν σαν να είναι ποπ αστέρες.
Παιδί αυτών των δεκαετιών είναι και η Νατάσα Θεοδωρίδου. Θεωρητικά.
Γιατί ξέχωρα από το τσουβάλιασμα, μιλάμε για μια εκπληκτική φωνή, ξεχωριστή εμφάνιση που δεν ακολούθησε τη μόδα, και μια φοβερή προσωπικότητα που από αρκετά νωρίς στην καριέρα της ήξερε ότι καλή η εμφάνιση και τα MME, αλλά πάνω απ’ όλα πρέπει να υπάρχουν και τραγούδια. Και ναι, είπε και σουξέ, αλλά κοιτώντας τη δισκογραφία της θα δει κανείς ότι «δεύτερο» πράγμα δεν τραγούδησε ποτέ. Και όλα αυτά για μια γυναίκα που σε λίγο κλείνει τρεις δεκαετίες στο χώρο, και δη στην πρώτη γραμμή.
«Πάμε στις “Χάντρες”. Τραγουδάει μια πολύ καλή»
Δεκαετία 1990, και το λαϊκό τραγούδι ζει την πλήρη απενοχοποίησή του ύστερα από μια δεκαετία που είχε περάσει σε δεύτερη μοίρα. Φυσικά μαζί του αλλάζει και η νύχτα. Νέα στέκια, νέος τρόπος διασκέδασης. Μακριά από τις καθιερωμένες τότε πιάτσες, ένα μαγαζί με νέα ονόματα, στο Θησείο, οι «Χάντρες» κάνουν κατάσταση στη νύχτα. Ειδικά μια νεοφερμένη κοπέλα από τη Θεσσαλονίκη, η Νατάσα Θεοδωρίδου.
Δεν ήταν από τα κοριτσάκια που μικρές έπαιρναν τη βούρτσα και τραγουδούσαν. Για δημοσιογράφος πήγαινε και, μάλιστα σπούδαζε πάνω σ’ αυτό. Αλλά ξαφνικά άλλαξαν όλα.
Ο πρώτος της γάμος συνέβη σε νεαρή ηλικία, με τον επιχειρηματία Τάκη Μπέτα με τον οποίο απέκτησε μια κόρη, τη Χριστιάνα. Είχε αρχίσει ήδη να τραγουδά στη Θεσσαλονίκη, ώσπου ξαφνικά έρχεται η πρόταση για την Αθήνα. Όπως περιγράφει η ίδια: «Μου είχε γίνει η μυθική τότε πρόταση για τις “Χάντρες” της Αθήνας, γιατί εμείς τις είχαμε τις “Χάντρες” στη Θεσσαλονίκη, και όταν πια αποφάσισα ότι θα γίνω “εσωτερικός μετανάστης” και από τη Θεσσαλονίκη θα πάω στην Αθήνα, ανέβηκα σε εκείνο το αεροπλάνο και το θυμάμαι σαν τώρα. Ήταν κάτι πολύ χαρούμενο αλλά για ένα κορίτσι τότε 26 ετών, με την κόρη μου τη Χριστιάνα ούτε 2 ετών, έβλεπα από ψηλά τα φώτα της πόλης και σκεφτόμουν “πού πάω”».
Το πέρασμα στη δισκογραφία γίνεται σχεδόν αμέσως. Η ερμηνεύτρια δεν δίστασε να μιλήσει για την πρώτη φορά που άκουσε τραγούδι της στο ραδιόφωνο. Συγκεκριμένα οδηγούσε, και μόλις το άκουσε, σταμάτησε σε μια γωνιά και δάκρυσε από συγκίνηση. Ήταν με το τραγούδι «Δίχως λόγο και αφορμή».
Η μία επιτυχία διαδέχεται την άλλη, ενώ τα ΜΜΕ έχουν βρει τη νέα τους αγαπημένη. Η Θεοδωρίδου κυριαρχεί παντού, χωρίς όμως να γίνεται μαϊντανός. Και η ίδια δεν διστάζει να εμφανιστεί π.χ. με τζιν παντελόνι και λευκό πουκάμισο ως καλεσμένη σε πρωινή εκπομπή. Προκύπτει και έρωτας και γάμος με τον πλαστικό χειρουργό Ανδρέα Φουστάνο, με τον οποίο αποκτά τη δεύτερη κόρη της, την Ανδριάνα.
«Στα λιμάνια ανάψανε φωτιές»
Παραδόξως οι κριτικοί, αν και προέρχεται από το «εμπορικό τραγούδι», γράφουν καλά λόγια για τη φωνή της. Αλλά κι εκείνη δισκογραφικά ψάχνεται με μικρά βήματα, για να πάει πιο πέρα.
To 2003 προβάλλεται στις αίθουσες η ταινία Πολίτικη κουζίνα.
Η μετάβαση των Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης στην Ελλάδα γίνεται μια τεράστια εμπορική επιτυχία, ενώ το θαυμάσιο τραγούδι των τίτλων σε μουσική Ευανθίας Ρεμπούτσικα το ερμηνεύει η Νατάσα Θεοδωρίδου. Και είναι απλά συγκλονιστική.
Το μεγάλο βήμα έχει γίνει, ενώ κυκλοφορεί και η είδηση ότι τραγουδίστρια και συνθέτρια ετοιμάζουν μαζί άλμπουμ. Αρχίζουν τα πρώτα ειρωνικά σχόλια, ενώ οι ειδήσεις που τροφοδοτούν τον pulp Τύπο και εκπομπές της εποχής μόνο καλό δεν κάνουν.
Την ίδια περίοδο η τραγουδίστρια δηλώνει ότι δεν θα ήθελε να τραγουδάει σε μαγαζιά που θα της πετάνε λουλούδια.
Πριν από λίγα χρόνια σε συνέντευξή της μίλησε γι’ αυτό το σκηνικό: «Ήμουν 32 ετών τότε. Εξετέθην με τη δήλωση αυτή, δεν μπορώ να πω τίποτα. Εκείνη την εποχή υπήρχαν πάρα πολλά εμπόδια να γίνει το σχήμα που έγινε. Μηχανεύτηκα αυτό το τέχνασμα εκ του πονηρού, έπρεπε να κάνω κάτι για να πείσω κάποιον να έρθει να με ακούσει. Ήταν η πρώτη φορά που εμφανιζόμουν μόνη μου. Τα λουλούδια, όμως, είναι ένα αναπόσπαστο μέρος της διασκέδασής μας και δεν είναι κακό, αλλά κάποιες φορές ξεφεύγει».
Όσον αφορά το άλμπουμ Έρωτα δεν ξέρεις να αγαπάς; Μπορεί να μην έκανε τις πωλήσεις των προηγούμενων δουλειών της, αλλά για πολλούς είναι η καλύτερη ολοκληρωμένη δουλειά της, δισκογραφικά.
Κόκκινη γραμμή
Ως σταρ πρώτης γραμμής η Θεοδωρίδου έχει βιώσει και τις δύο όψεις της επιτυχίας και της δημοφιλίας. Όσο πολυσυζητημένη ήταν η σχέση και ο γάμος με τον Ανδρέα Φουστάνο, άλλο τόσο ήταν και το διαζύγιο που ακολούθησε. Η ίδια επιλέγει πάντα να κρατά χαμηλούς τόνους, ειδικά για τα εκτός δουλειάς της, αλλά τα ΜΜΕ κατά καιρούς της χρέωναν σχέσεις. Ευτυχώς εκείνη δεν μίλησε.
Και φτάνουμε στο 2010. Εξαιτίας ενός άλλου πολύκροτου διαζυγίου, της Ελένης Μενεγάκη και του Γιάννη Λάτσιου (που ήταν κουμπάροι της), το τραγούδι της «Κόκκινη γραμμή» γίνεται ο ύμνος των απανταχού χωρισμένων.
«Η καριέρα μου έπαιξε ρόλο στα διαζύγιά μου, το σταριλίκι όχι. Οι λόγοι είναι αυτό το τραγούδι. Αυτός ο έρωτας, αυτό το “για πάντα“. Μπορεί να μη θέλω να ξεπεράσει κάποιος άλλος αυτόν τον έρωτα. Μάλλον δεν είμαι ιδανικός σύντροφος… Αποκλείω το ενδεχόμενο ενός ακόμα γάμου. Σκέφτομαι ότι τώρα θα εκτεθώ γιατί μετά από καιρό να με δω και να πω “δες τι έλεγες”.
»Η πρώτη μου απάντηση είναι ότι δεν θέλω άλλο γάμο, αλλά η δεύτερη είναι ότι θα ήθελα έναν σύντροφο, να με καθοδηγήσει εκεί που θέλει, να με ξεκουράσει […] έναν δυνατό άνθρωπο, μάγκα, δυνατό, που θα με πάει σε έναν νέο δρόμο», είχε δηλώσει σε συνέντευξή της.
Στην ίδια συνέντευξη δεν έκρυψε την αγάπη αλλά και την περηφάνια που νιώθει για τις κόρες της: «Τα παιδιά μου με έχουν κάνει πάρα πολύ υπερήφανη γιατί εφόσον δεν τα κατάφερα στην προσωπική μου ζωή με τους μπαμπάδες τους, πήρα την ευθύνη τους παρόλο που οι πατεράδες τους είναι εξαιρετικοί άνθρωποι, η ευθύνη είναι σε αυτόν που είναι τα παιδιά μαζί του. Είχα βάρος ότι έχω διπλή δουλειά τώρα. Αυτά τα πλάσματα με έβγαλαν ασπροπρόσωπη, είναι καλοί άνθρωποι για την κοινωνία».
Το κορίτσι από τη Θεσσαλονίκη με τις ποντιακές ρίζες –από την πλευρά της μητέρας της– κλείνει όπως είπαμε τρεις δεκαετίες στο ελληνικό τραγούδι. Έχει ωριμάσει, έχει εξελιχθεί, γνωρίζει πότε να εμφανίζεται και πότε να απέχει από τα φώτα, αποδεικνύοντας ότι είναι ο καλύτερος μάνατζερ του εαυτού της.
Από την άλλη έχει δείξει τη δυναμική της με συνεργασίες όπως αυτή με τη Μαρινέλλα, ή το 2011 με τη Νάνα Μούσχουρη στο Βερολίνο.
Συνέχεια κοιτάζει τις νέες τάσεις στο τραγούδι, έχοντας επίγνωση της πορείας και της αξίας της, στέκεται με ειλικρίνεια μπροστά στον καθρέφτη της και στην παρούσα φάση ετοιμάζεται για την «Ακτή Πειραιώς» για τις χειμερινές εμφανίσεις της.
Και φυσικά, τραγουδάει.
Σπύρος Δευτεραίος