Ενιαίο θα είναι το εισιτήριο στα μέσα μαζικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης, δηλαδή στα λεωφορεία και το μετρό μετά τις 30 Νοεμβρίου, ενώ ό,τι εκδίδεται στα λεωφορεία θα παρέχει πρόσβαση στο μετρό ανοίγοντας τις πύλες, και ό,τι εκδίδεται στο μετρό, θα επιτρέπει την επιβίβαση στο λεωφορείο.
Όπως σημείωσε σε σχετική ανάρτηση ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, οι τιμές και τα εκπτωτικά εισιτήρια θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα από τον τομέα Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ειδικότερα, ο Ν. Ταχιάος επισήμανε ότι βρέθηκε στο χώρο δοκιμής των συσκευών και του συστήματος εισιτηρίου του μετρό Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται στο αμαξοστάσιο Πυλαίας. Μόλις πιστοποιηθεί η λειτουργικότητα του software και η ανταπόκριση του εξοπλισμού, το πρόγραμμα θα φορτωθεί σε όλες τις πύλες, οι οποίες βρίσκονται ήδη εγκατεστημένες στους σταθμούς.
Πώς λειτουργούν τα επαναφορτιζόμενα εισιτήρια
Εξηγώντας τη διαδικασία, ο υφυπουργός επισήμανε ότι «σε πρώτη φάση, θα παρέχονται στους επιβάτες του μετρό προσωποποιημένες πλαστικές κάρτες και επαναφορτιζόμενα (μέχρι 10 φορές) χάρτινα εισιτήρια. Στα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, η αγορά χάρτινου εισιτηρίου, στο οποίο θα μπορεί να “τυπώνεται” ψηφιακά οποιοδήποτε διαθέσιμο προϊόν κομίστρου, θα γίνεται, είτε με μετρητά, είτε με κάρτα, με κανονική η ανέπαφη συναλλαγή. Στην πορεία, θα μπορεί κανείς να περνά από τις πύλες και ανέπαφα με το κινητό του ή την κάρτα του».
Αναφέρεται ακόμη στο ενσωματωμένο κύκλωμα με το τσιπάκι του χάρτινου εισιτηρίου και στον τρόπο με τον οποίο ενεργοποιούνται οι διαδικασίες διέλευσης και αποτροπής της εισιτηριοδιαφυγής στις πύλες του μετρό.
«Το σύστημα αυτό, που τοποθέτησε για λογαριασμό του αναδόχου κατασκευής του μετρό, η αμερικανική Conduent, μαζί με τα κλειδιά ασφαλείας του που απαγορεύουν την χρήση πλαστών εισιτηρίων, θα παραδοθεί προς χρήση στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), ο οποίος αναλαμβάνει να το ‘τρέχει’ σε διαλειτουργικότητα με το αντίστοιχα που εγκαθίσταται στα λεωφορεία. Στα εισιτήρια και τις αποδείξεις, τόσο του μετρό, όσο και των λεωφορείων, θα βρίσκει κανείς το logo του και το ΑΦΜ του ΟΣΕΘ. Όσο για τα παλιά χάρτινα εισιτήρια του ΟΑΣΘ, αυτά στο μετρό είναι άχρηστα» προσθέτει.
Διευκρινίζει, τέλος, ότι ο ίδιος έχει στα χέρια του μία από τις πρώτες προσωποποιημένες κάρτες, αλλά αυτή είναι λειτουργική μόνο για το testing, καθώς τα κλειδιά ασφαλείας δεν έχουν ακόμη εγκατασταθεί.