Με το ενιαίο εισιτήριο «ThessTicket» και «ThessCard» θα μπορούν να μετακινούνται οι πολίτες και οι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης από τις 30 Νοεμβρίου και μετά την έναρξη της βασικής γραμμής του μετρό.
Στη διάρκεια εκδήλωσης με θέμα «Ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης» παρουσιάστηκαν τα νέα αυτόματα συστήματα πολιτικής κομίστρου και έγινε μια επίδειξη χρήσης και λειτουργίας. Με μπλε χρώμα θα είναι η πλαστική κάρτα, ενώ το χάρτινο εισιτήριο θα είναι λευκό και επαναφορτιζόμενο, και ο επιβάτης θα μπορεί να το χρησιμοποιεί μέχρι και για έξι επαναφορτίσεις προϊόντων.
Τα μηχανήματα θα παίρνουν κέρματα και χαρτονομίσματα, ενώ θα γίνονται και ηλεκτρονικές πληρωμές με κάρτες. Αυτόματοι πωλητές θα υπάρχουν διάσπαρτοι σε όλους τους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος και σε καίρια σημεία όπως για παράδειγμα το αεροδρόμιο, τα ΚΤΕΛ, ενώ αυτόματοι πωλητές θα βρίσκονται και στους σταθμούς του Μετρό. Επίσης, ανακοινώθηκε πως ετοιμάζεται εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα.
Παράλληλα σχεδιάζονται το εισιτήριο απεριορίστων μετεπιβιβάσεων διάρκειας 70 λεπτών, το εισιτήριο δύο διαδρομών (μετ’ επιστροφής), το εισιτήριο 10+1, το εισιτήριο διαδρομών ειδικής χρήσης για αεροδρόμιο, γραμμή Εxpress, το ημερήσιο εισιτήριο, το τουριστικό 3 ημερών, οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών και λοιπές κάρτες (μαθητικές, φοιτητικές, ΑΜΕΑ).
Το μετρό επηρεάζει 38 λεωφορειακές γραμμές
Αναφορικά με την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών που θα προκύψουν στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης ενόψει της λειτουργίας του μετρό, ο διευθυντής του συγκοινωνιακού έργου ΟΣΕΘ ΑΕ, Σαμουέλ Σαλέμ, είπε πως από «όλες τις γραμμές, οι 39 δεν επηρεάζονται από την έναρξη του μετρό, ωστόσο οι άλλες 38 επηρεάζονται και τροποποιούνται».
«Οραματιζόμαστε τον ΟΑΣΘ σε ρόλο βασικού τροφοδότη της γραμμής του μετρό, με κυρίως αστικά δρομολόγια που θα γίνονται από πράσινα οχήματα. Παραμένουν όμως και οι γραμμές του κορμού, οι οποίες θα έχουν τη συμπληρωματική λειτουργία με το μετρό και θα καλύπτουν και ανάγκες που δεν έχουμε τη δυνατότητα να καλύψουμε όλες, όπως είναι η σύνδεση με το αεροδρόμιο, με τα ΚΤΕΛ Μακεδονίας», συμπλήρωσε.
Ειδική αναφορά έγινε και στην αναγκαιότητα δημιουργίας πολυτροπικών τερματικών σταθμών στη Νέα Ελβετία και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και σε επόμενη φάση στη Μίκρα, με την ολοκλήρωση της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά.
Γραμμή 53 για τη ΒΙΠΕ Σίνδου
Με 25 δρομολόγια θα εξυπηρετείται η νέα λεωφορειακή γραμμή με αριθμό 53, η οποία θα εκτελεί το δρομολόγιο από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης με προορισμό τη ΒΙΠΕ Σίνδου, και συγκεκριμένα στη Γ’ φάση της βιομηχανικής περιοχής, που μέχρι σήμερα δεν συνδεόταν με αστική συγκοινωνία.
Η λεωφορειακή γραμμή 53 (τοπικό Σίνδου) θα συνδέεται καθημερινά με το δυτικό άκρο της ΒΙΠΕΘ (53 A Σίνδος – Γ Φάση ΒΙΠΕΘ). Παράλληλα στο βασικό δρομολόγιο της γραμμής 53 προστέθηκε ένα νέο τμήμα της ΒΙΠΕΘ στο νοτιοανατολικό άκρο.
Για τη γραμμή 51, το πρώτο δρομολόγιο που θα ξεκινά στις 05:50 π.μ, διέρχεται από το δυτικό άκρο βιομηχανικής περιοχής και καταλήγει στον τερματικό σταθμό της Σίνδου (51Β Σίνδος – ΒΙΠΕΘ).
Τη γραμμή εγκαινίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας και απαντώντας σε ερώτηση για το εάν προβλέπεται και σχεδιάζεται το μετρό Θεσσαλονίκης να φτάνει και στην βιομηχανική περιοχή της Σίνδου, επισήμανε ότι πέραν της Καλαμαριάς, οι υπόλοιπες επεκτάσεις του μέσου βρίσκονται σε φάση σχεδιασμού.
Υπενθυμίζοντας ότι η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί προς χρήση στους πολίτες στις 30/11, τόνισε ότι η επέκτασή του προς Καλαμαριά θα ακολουθήσει στο β΄ εξάμηνο του 2025 και «θα επεκταθεί βεβαίως και περαιτέρω βρίσκοντας και την αναγκαία χρηματοδότηση», ξεκαθάρισε.