Με έμφαση στα θέματα της καθημερινότητας μπαίνει στον Σεπτέμβριο η κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια προβολής της… θετικής ατζέντας. Στη σύσκεψη που έγινε στο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό παρουσιάστηκαν 11 αλλαγές που θα φέρει η σχολική χρονιά 2024-25.
«Θα τις χώριζα σε τρεις διακριτές κατηγορίες» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ανοίγοντας τη σύσκεψη για την Παιδεία.
«Η πρώτη αφορά το ανθρώπινο δυναμικό: 10.000 νέες προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών για την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά, οι οποίες προστίθενται στις 27.500 προσλήψεις οι οποίες έχουν ήδη γίνει από το 2019» είπε ο πρωθυπουργός.
Συνεχίζοντας, αναφέρθηκε στον τομέα της τεχνολογίας, λέγοντας ότι αναμένεται η εγκατάσταση ακόμα 7.500 διαδραστικών πινάκων στα σχολεία, έως το τέλος του χρόνου.
Ακόμα εξήγγειλε το ψηφιακό φροντιστήριο που θα αρχίσει να λειτουργεί από τις 16 Σεπτεμβρίου για τη Γ’ Λυκείου. «Δίνουμε τη δυνατότητα ενός δωρεάν ψηφιακού φροντιστηρίου με εξαιρετικούς εκπαιδευτικούς, καλύπτοντας όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων» εξήγησε.
Η τρίτη κατηγορία στην οποία αναφέρθηκε αφορά ζητήματα εκπαιδευτικής διαδικασίας και συμπεριφορών. «Η πλατφόρμα του stop-bullying έχει ήδη αποδώσει καρπούς και πιστεύω ότι είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο» σημείωσε, και πρόσθεσε ότι η επαναφορά της πενθήμερης αποβολής και της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι «εξορθολογισμός και όχι αυστηροποίηση».
Από φέτος επίσης θα απαγορεύεται η χρήση των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία («“Το κινητό στην τσάντα”, λοιπόν, είναι το σύνθημα με το οποίο θέλουμε να ανοίξουν τα σχολεία αυτή την ακαδημαϊκή χρονιά. Είναι μια νέα προσπάθεια» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης), ενώ από φέτος θα προστεθούν και οι υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού για τα παιδιά της Α’ Λυκείου.
Τι άλλο αναμένεται
Τα 11 μέτρα αναμένεται να εξειδικευτούν τις επόμενες ημέρες από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Ωστόσο, στη σύσκεψη αναφέρθηκαν ακόμα οι ασύγχρονες ενισχυτικές παραδόσεις για όλους τους μαθητές, σε πρώτη φάση για τα μαθήματα της νεοελληνικής γλώσσας και των μαθηματικών στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου.
«Μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουν αναρτηθεί 2.500 εύληπτα, συνοπτικά βίντεο για 47 μαθήματα που διδάσκονται από την Ε’ Δημοτικού έως και την Β’ Λυκείου, συν υλικό για την ιστορία και τα μαθηματικά της Γ’ Λυκείου» ανέφερε ο υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης.
Επίσης είπε ότι το νέο σχολικό έτος θα ενεργοποιηθούν για πρώτη φορά οι αυτόνομες τάξεις για απομακρυσμένες περιοχές, αρχής γενομένης από τη Γαύδο, όπου τρεις εκπαιδευτικοί θα διδάσκουν διά ζώσης τα κύρια μαθήματα, ενώ οι υπόλοιπες παραδόσεις θα γίνονται live μέσω τηλεδιάσκεψης.
Παράλληλα, μέσω της εφαρμογής e-Parents γονείς και κηδεμόνες ενημερώνονται για τη βαθμολογία των παιδιών και για ανακοινώσεις που εκδίδει η σχολική μονάδα, ενώ πολύ σύντομα θα ενεργοποιηθεί η πρόσθετη δυνατότητα ενημέρωσής τους για τις απουσίες, την ύλη και τον προγραμματισμό συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς.
Μια ακόμα αλλαγή αφορά στον εμπλουτισμό του προγράμματος σπουδών με Δράσεις Ενεργού Πολίτη, οι οποίες συνδέονται με τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης που έχει θέσει ο ΟΗΕ. Σκοπός είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να εκπαιδευτούν στο ευ ζην, στη φροντίδα του περιβάλλοντος, στην κοινωνική ευθύνη και τη δημιουργική σκέψη.
Επίσης, από τη νέα σχολική χρονιά αναμορφώνεται το μάθημα της πληροφορικής στο Γυμνάσιο με επικαιροποίηση του περιεχομένου των βιβλίων και τον σχεδιασμό νέου πιστοποιητικού, το οποίο διαρθρώνεται σε τέσσερις άξονες: βασικές αρχές computing, χειρισμός και ανάλυση δεδομένων, διαδίκτυο και δίκτυα, ηθικές/κοινωνικές πτυχές.
Βαρύτητα δίνεται επίσης στην ενίσχυση της φιλαναγνωσίας. Σε όλες τις τάξεις, από το νηπιαγωγείο έως την Γ’ Λυκείου, εισάγεται η ανάγνωση, με εργασίες και δραστηριότητες, ολόκληρων λογοτεχνικών έργων από κορυφαίους Έλληνες και ξένους συγγραφείς, αντί των αποσπασματικών κειμένων που γινόταν έως πέρσι.
Προς τον σκοπό αυτόν προωθείται και το πολλαπλό βιβλίο, το οποίο οι μαθητές θα έχουν στη διάθεσή τους από τον Απρίλιο του 2025, αρχικά σε ψηφιακή μορφή.