Τη διαλεύκανση του συμβάντος που έλαβε χώρα χθες στο λιμάνι του Γαυρίου στην Άνδρο, όπου κατά τη διαδικασία επιβίβασης επιβατών και οχημάτων σε επιβατηγό πλοίο, επικρατούσαν έντονα καιρικά φαινόμενα με υψηλό κυματισμό, με αποτέλεσμα να ανυψωθεί το μπροστινό τμήμα του καταπέλτη και να προκληθούν υλικές ζημιές σε ένα Ι.Χ.Ε. όχημα που επιχειρούσε να επιβιβασθεί, ζήτησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης.
Ο πλοίαρχος του «ΣΑΟΝΗΣΟΣ», το οποίο είχε καταπλεύσει χθες στο λιμάνι του Γαυρίου Άνδρου, κατά την εκτέλεση εγκεκριμένου δρομολογίου, με τελικό προορισμό το λιμάνι της Καρύστου, συνελήφθη μετά από μήνυση που κατέθεσε η οδηγός του συγκεκριμένου ΙΧ.
Τι συνέβη
Κατά τη διαδικασία της επιβίβασης επιβατών και οχημάτων επί του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου, επικρατούσαν έντονα καιρικά φαινόμενα στο λιμάνι του Γαυρίου με έντονο κυματισμό, με αποτέλεσμα να ανυψωθεί το μπροστινό τμήμα του καταπέλτη και να προκληθούν υλικές ζημιές σε ένα Ι.Χ.Ε. όχημα το οποίο επιχειρούσε να επιβιβασθεί.
Το Ι.Χ.Ε. παρέμεινε ακινητοποιημένο στον προβλήτα και ακολούθως, ο πλοίαρχος του «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» δήλωσε ότι, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών αδυνατούσε να ολοκληρώσει την επιβίβαση των επιβατών και οχημάτων και έκρινε επισφαλή την παραμονή του πλοίου στο λιμάνι του Γαυρίου.
Στο λιμάνι ανέμεναν προς επιβίβαση 10 επιβάτες και τέσσερα επιβατικά Ι.Χ., εκ των οποίων δεν επιβιβάσθηκαν επτά επιβάτες και τρία οχήματα.
Οι επιβάτες που δεν επιβιβάστηκαν προωθήθηκαν στον προορισμό τους με μέριμνα της πλοιοκτήτριας εταιρείας, ενώ από το περιστατικό δεν αναφέρθηκε τραυματισμός.
Το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» συνέχισε το δρομολόγιο του για το λιμάνι της Καρύστου όπου κατέπλευσε με ασφάλεια.
Η μήνυση
Τις πρωινές ώρες σήμερα, υπό τις οδηγίες της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Σύρου και κατόπιν προφορικής μήνυσης που υπέβαλλε στο Λιμεναρχείο Άνδρου η οδηγός του ΙΧΕ που υπέστη υλικές ζημιές, κατά του Πλοιάρχου του Ε/Γ-Ο/Γ «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» Ν.Π. 12489 και κατά παντός υπευθύνου, στελέχη της Λιμενικής Αρχής της Καρύστου προέβησαν στη σύλληψη του πλοιάρχου, για παράβαση του άρθρου 291 του Π.Κ. (Διατάραξη της ασφάλειας σιδηροδρόμων, πλοίων και αεροσκαφών).
Πάντως έμπειρα στελέχη του λιμενικού σώματος για το συγκεκριμένο συμβάν, ανέφεραν ότι πρόκειται για ένα σύνηθες περιστατικό που μπορεί να δημιουργηθεί σε πολλά λιμάνια λόγω των απρόβλεπτων, πολλές φορές, έντονων καιρικών συνθηκών και ειδικά το χειμώνα.
Υποστήριξαν εξάλλου ότι οι ενέργειες του καπετάνιου του πλοίου ήταν οι σωστές καθώς το πλοίο την ώρα του έντονου κυματισμού από τις καιρικές συνθήκες ο καταπέλτης ανασηκώνεται συνεχώς δημιουργώντας κίνδυνο στην επιβίβαση επιβατών και οχημάτων.