Ελαφρά αποκλιμάκωση είχαμε για τον πληθωρισμό τον Ιούνιο, στο 2,3%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις εντοπίζονται σε ξενοδοχεία και εστίαση, όπως και σε ένδυση-υπόδηση, την ώρα που συνεχίζονται οι αυξήσεις και στα τρόφιμα
Αναλυτικά οι ανατιμήσεις ανά ομάδα:
• 2,1% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια,
ελαιόλαδο, λαχανικά κατεψυγμένα, ζάχαρη, σοκολάτες, γλυκά, παγωτά, καφέ, κακάο, τσάι, μεταλλικό νερό, αναψυκτικά, χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, γαλακτοκομικά και αυγά, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, πατάτες, λοιπά τρόφιμα.
• 1,8% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
• 4,6% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 2,2% στην ομάδα «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικές-οδοντιατρικές και
παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
• 3,2% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ
αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς
επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα μεταχειρισμένα
αυτοκίνητα.
• 1,8% στην ομάδα «Αναψυχή και πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας
πληροφοριών, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, εφημερίδες-βιβλία και
χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον
εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας.
• 3,5% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης,
δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
• 5,3% στην ομάδα «Ξενοδοχεία, καφέ, εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, καφενεία, κυλικεία, ξενοδοχεία, μοτέλ, πανδοχεία.
• 2,2% στην ομάδα «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.