Μια αρχειακή και ιστορική έκδοση της Ελληνικής Αρχειακής Εταιρείας με τίτλο «22 ιστορίες για το ΄22» με 22 σύντομες αφηγήσεις για την Μικρασιατική Καταστροφή, προσέφερε ο πρόεδρος της Βουλής Κωνσταντίνος Τασούλας στους 300 της Βουλής των Εφήβων κατά την ολοκλήρωση της σημερινής συνεδρίασης της Ολομέλειας της ΚΗ’ Συνόδου «Βήματα Δημοκρατίας – Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή».
«Οι αφηγήσεις αυτές θα σας δώσουν κουράγιο για να σκεφτείτε ότι η Ελλάδα ξεκίνησε από πολύ χειρότερες αφετηρίες στο παρελθόν απ’ ότι μπορούμε να φανταστούμε, για να φτάσει εδώ σήμερα, να έχει μια πορεία θετική» σημείωσε χαρακτηριστικά ο Κ. Τασούλας, απευθυνόμενους στους 300 έφηβους βουλευτές από ολόκληρη την Ελλάδα, την Κύπρο και τον απόδημο ελληνισμό.
Κεντρική θεματική της φετινής Συνόδου ήταν «Το + που διαμορφώνει τον δημοκρατικό κόσμο: Συμμετέχουμε, συνδιαλεγόμαστε, συμπράττουμε» και ο πρόεδρος της Βουλής αναφέρθηκε στη μακρά πορεία του προγράμματος της Βουλής των Εφήβων που «ξεκίνησε το 1995-1996, επί προεδρίας της Βουλής του κ. Απόστολου Κακλαμάνη και συνεχίστηκε από όλους τους επόμενους Προέδρους της Βουλής», επισημαίνοντας ότι «είναι ένας θεσμός που έχει ιστορία και τα παιδιά που συμμετείχαν στο πρώτο Πρόγραμμα σήμερα αισίως είναι σαράντα τεσσάρων ή σαράντα πέντε χρονών».
Ο Κ. Τασούλας ανέφερε πως ««δεν υπάρχουν δικαιώματα χωρίς και την αντιστοιχία τους σε ευθύνες, γιατί αν είχαμε μόνο δικαιώματα, δεν θα υπήρχε κανείς να τα προστατεύσει. Αυτοί που τα προστατεύουν είναι αυτοί που έχουν ευθύνες. Το δικαίωμα και η ευθύνη είναι δύο όψεις του ιδίου νομίσματος και είναι εξίσου γοητευτικά και τα δύο. Η ευθύνη είναι μία πολύ γοητευτική διάσταση της ζωής μας και σας καλώ να την απολαύσετε, γιατί όταν ευθύνεσαι για κάτι, σημαίνει ότι μπορείς και να το διαμορφώσεις, είτε αυτό είναι το μέλλον σου είτε η ζωή σου είτε το σπίτι σου είτε η πολυκατοικία σου είτε οι σπουδές σου».
Κ. Πιερρακάκης: «Να αφουγκραστούμε τα μαθήματα της ιστορίας»
Τον πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, εκπροσώπησε στη σημερινή συνεδρίαση ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος αναφέρθηκε στο περσινό θέμα των εργασιών της Βουλής των Εφήβων που αφορούσε στη βία και στο bullying, καθώς και στις πρωτοβουλίες που έλαβε η Πολιτεία σχετικά με το θέμα. Mε αφορμή το φετινό θέμα της Ολομέλειας για την Iστορία, τόνισε ότι «η κάθε γενιά πρέπει να μπορέσει να γράψει τη δική της ιστορία. Πρέπει να μπορέσει να μην εγκλωβιστεί στο λεξιλόγιο, στις προσλαμβάνουσες και στις λογικές της προηγούμενης».
Στη συνέχεια ο Κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι ο κόσμος πλέον αλλάζει κι ότι οι νέοι θα χρειαστούν δύο εργαλεία για να ανταπεξέλθουν. Το πρώτο, όπως είπε, είναι η «πίστη» στους εαυτούς τους και στις δυνατότητές τους και το δεύτερο η «γνώση». Όπως υπογράμμισε, είναι σημαντικό «να μπορέσει κανείς να αφουγκραστεί τα μαθήματα της ιστορίας, να καταλάβει τα δεδομένα των προκλήσεων που έρχονται και να μην εγκλωβιστεί στο πώς θα τα λύσει».
Έξι ομάδες εργασίας
Οι έφηβοι βουλευτές χωρίστηκαν σε έξι Ομάδες Εργασίας που ασχολήθηκαν με τη σύμπραξη και τη συμμετοχή πάνω σε ισάριθμες ενότητες: τη σύμπραξη στη γειτονιά, στο σχολείο, στο περιβάλλον, στον πολιτισμό, στον ψηφιακό κόσμο και στην πολιτική.
Ομιλητές επί των έξι αυτών ενοτήτων στην Ολομέλεια της Βουλής ήταν οι: Μυρσίνη Ναλμπάντη (Γειτονιά), Παύλος Σιταρίδης (Σχολείο), Μαρίνα Παπαδοπούλου (Περιβάλλον), Αριάδνη Ανδρουτσοπούλου (Πολιτισμός), Ίρις-Σπυριδούλα Αρβανίτη (Ψηφιακός Κόσμος) και Διονυσία-Θεοφανεία Παριώτη (Πολιτική).